Δύο λόγοι που απαιτούν την άμεση παρέμβαση και θέση της Περιφερειακής Αρχής Ιονίων νήσων και της αντιπερειφερειάρχη στην Π.Ε Ζακύνθου, μετά τις πρόσφατες απολύσεις στα ΚΤΕλ Ζακύνθου και την επιδείνωση της ήδη απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στις τοπικές συγκοινωνίες:
1ος. Το πολιτικό χρέος απέναντι στο λαό και τα προβλήματά του, για την διασφάλιση της εργασίας και του εισοδήματός του, για το δικαίωμα σε σύγχρονες τοπικές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν όλα τα χωριά και να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των εργαζομένων, για σχολικά δρομολόγια που να πληρούν όλα τα πρωτόκολλα για τη μεταφορά μαθητών.
2ος Στον ν 3852/2010 άρ.186,κεφ Ε, στις αρμοδιότητες των Περιφερειών στον τομέα Μεταφορών -Επικοινωνιών ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται. «. Ο καθορισμός των υπεραστικών γραμμών λεωφορείων, καθώς και της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος κάθε λεωφορειακής γραμμής Κ.Τ.Ε.Λ… Ο καθορισμός του ελάχιστου αριθμού των υποχρεωτικών δρομολογίων κοινών, ταχέων και υπερταχέων του Κ.Τ.Ε.Λ. και η κατανομή αυτών ανά 24ωρο, μετά από εισήγηση του Κ.Τ.Ε.Λ. και γνώμη της Τοπικής Ένωσης Δήμων προκειμένου για υπεραστικές γραμμές….. Ο καθορισμός του ύψους κομίστρου στα όρια ευθύ-νης κάθε Κ.Τ.Ε.Λ....» κ.λ.π.. Ανάλογες αρμοδιότητες και εποπτεία αναφέρονται και στους ν 4555/2018 και ν2963/01.
Η Διοίκηση του ΚΤΕΛ Ν. Ζακύνθου ΑΕ από τις 9/11/2021 μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει σε 8 απολύσεις οδηγών με τελευταίες του γραμματέα και του εφόρου του επιχειρησιακού σωματείου σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης των εργαζομένων. Οι απολυμένοι εργαζόμενοι είχαν περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ είχαν τεθεί και σε αναστολή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους οδηγούς. (Πρόγραμμα Συν-ΕΡΓΑΣΙΑ).
Την ίδια στιγμή οι τοπικές συγκοινωνίες έχουν υποβαθμιστεί πλήρως. Τα χωριά της Ζακύνθου δεν εξυπηρετούνται επαρκώς. Η πλειοψηφία των χωριών εξυπηρετείται με δρομολόγια μόνο δύο φορές τη μέρα, και μάλιστα όχι για όλες τις μέρες της εβδομάδας. Υπάρχουν χωριά που είτε δεν έχουν καθόλου συγκοινωνία είτε καλύπτονται από κυκλικά δρομολόγια μία φορά την εβδομάδα με αποτέλεσμα να χρειάζονται τέσσερις και πλέον ώρες για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Αποκαλυπτικό της πλήρους διάλυσης της αστικής συγκοινωνίας του νησιού είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει δρομολόγιο που να πηγαίνει στο νοσοκομείο του νησιού, ενώ υπάρχει η ανάγκη για καθημερινή και συχνή συγκοινωνία. Αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται ηλικιωμένοι, συνταξιούχοι, ΑΜΕΑ αλλά και εργαζόμενοι, ενώ όσοι δεν διαθέτουν ΙΧ αναγκάζονται να πληρώνουν ταξί προκειμένου να μετακινηθούν.
Η κατάσταση στα σχολικά δρομολόγια, σε συνθήκες μάλιστα πανδημίας, είναι απαράδεκτη,(θέμα που έχουμε θέσει επανειλημμένα στο Περιφερειακό Συμβούλιο για όλα τα νησιά) με υπεράριθμους μαθητές, και οχήματα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Επίσης υπάρχουν σχολικά δρομολόγια που καλύπτουν με ένα λεωφορείο πολλές περιοχές και χωριά με αποτέλεσμα οι μαθητές να φτάνουν από το σχολείο στο σπίτι τους στις τέσσερις και πέντε η ώρα το απόγευμα.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση εκφράζουμε την αγωνία μας, τόσο για την υποβάθμιση των τοπικών συγκοινωνιών και την ποιότητα τους συνολικά στο νησί, όσο και για την προστασία της υγείας των μαθητών. Εκφράζουμε τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη μας απέναντι στους απολυμένους οδηγούς των ΚΤΕΛ και στηρίζουμε τον αγώνα τους για την επαναπρόσληψή τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Ζητάμε από την Περιφερειακή Αρχή και την αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Ζακύνθου να εκφράσει την αντίθεσή της στις πρόσφατες απολύσεις, να ζητήσει την επαναπρόσληψή τους και να πάρει άμεσα θέση ώστε να διαμορφωθούν,
• Τοπικά δρομολόγια και συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις ανάγκες ολόκληρου του νησιού και όλων των Ζακυνθινών με ασφάλεια. Καθημερινά δρομολόγια για όλα τα χωριά του νησιού μας.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων θα θέσει το πρόβλημα στο αμέσως επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο
13.01.2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.