24/04/2021
Από πρόσφατες δηλώσεις της Περιφερειάρχη κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου περί τουριστικής προβολής:
«Στοχευμένη και συγκροτημένη πολιτική για κάθε τουριστικό προορισμό του Ιονίου. Στεκόμαστε δίπλα στους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό.»
(βλ. το σχετικό δελτίο τύπου της ΠΙΝ εδώ: Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων για τουριστική προβολή || Στοχευμένη και συγκροτημένη πολιτική για κάθε τουριστικό προορισμό του Ιονίου || Στεκόμαστε δίπλα στους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό | Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (pin.gov.gr)).
Παράλληλα δε με αυτά, ακούσαμε στα πρόσφατα Περιφερειακά Συμβούλια της 16 & 17 τρέχοντος και τα εξής αντιφατικά με τα παραπάνω. Είπε λοιπόν η κ. Περιφερειάρχης για την τουριστική προβολή: "...με τις μικρές δυνάμεις που έχει η Περιφέρεια, με τα λίγα χρήματα που έχουμε...". Ο δε Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητα κ. Αλεξάκης είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια και κατ’ επανάληψη μάλιστα επί του θέματος: "…η Περιφέρεια έχει δομική ανεπάρκεια...".
Βέβαια έχουμε χορτάσει 20 μήνες τώρα λόγια παχιά από την κ. Περιφερειάρχη περί δήθεν δράσεων εκ μέρους της για την ανταγωνιστικότητα και την προβολή των νησιών μας ΄΄που εξελίσσονται και αναβαθμίζονται΄΄.
Επίσης ότι δήθεν η ΠΙΝ αξιοποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει για την προβολή εντός και εκτός της Ελλάδος από το ΕΣΠΑ και τις Δημόσιες Επενδύσεις.
Στις δηλώσεις της η κ. Περιφερειάρχης με ιδιαίτερο στόμφο τονίζει: «…Η Περιφερειακή Αρχή επισημαίνει ότι στην παρούσα περίοδο, το μεγαλύτερο όπλο για την αξιοπιστία και ελκυστικότητα των τουριστικών μας προορισμών είναι η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας. Στην μεγάλη αυτή πρόκληση η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στέκεται δίπλα στους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό, και στέλνει ηχηρό μήνυμα για πιστή εφαρμογή των προστατευτικών μέτρων στην προσωπική, δημόσια και επαγγελματική ζωή…».
Για όλα τα παραπάνω απαντάμε:
Ποιος αντιλήφθηκε την όποια στοχευμένη και συγκροτημένη πολιτική για κάθε τουριστικό προορισμό του Ιονίου; Και σε ποια μορφή και με ποιες δράσεις και ενέργειες πραγματοποιήθηκε αυτό;
Ποιος επιχειρηματίας ή εργαζόμενος αισθάνθηκε το περιβόητο "…στεκόμαστε δίπλα στους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό…";
Αντιθέτως η πρόσφατη παταγώδης αποτυχία της ενίσχυσης των επιχειρήσεων, κατέδειξε το αντίθετο (εδώ μπορούν να προστεθούν πολλά).
Σχετικά με την οικονομική αδυναμία και τα λίγα χρήματα για την τουριστική προβολή, η αλήθεια είναι ότι είχε βρει όταν ανέλαβε πολλά χρήματα, τόσο από τις Δημόσιες Επενδύσεις(ΠΔΕ) και ακόμα πολύ περισσότερα από το ΕΣΠΑ.
Συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ βρήκε η κ. Περιφερειάρχης έτοιμο διαγωνισμό (για προκήρυξη ) 378.064,52 πλέον ΦΠΑ (δηλ. 468.800,00) που αφορούσαν Ενέργειες και Δράσεις Ψηφιοποίησης, Προβολή της ΠΙΝ Στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καθώς και Δημιουργία Επικοινωνιακής Πλατφόρμας και Ανάπτυξης Περιεχομένου. Επίσης με την προκήρυξη ΕΣΠΑ ΙΟΝ 76, ποσό 800.000,00 για τα οποία το μόνο που όφειλε να κάνει για να τα διασφαλίσει ήταν μέχρι την 31/12/2019 να είχε υποβάλει Τεχνικό Δελτίο στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΥΔ) για ποιες δράσεις θα διαθέσει το εν λόγω ποσό.
Παρά το ότι τον Νοέμβριο του 2019 η Παράταξη μας κατέθεσε σχετική ερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο (βλ. εδώ: ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά: Η πορεία του έργου Τουριστικής Προβολής της ΠΙΝ. (anasaionion.blogspot.com), τόσο για τον έτοιμο διαγωνισμό, όσο και για την ΙΟΝ76, και πήραμε τη διαβεβαίωση από την κ. Περιφερειάρχη ότι θα προέβαινε εγκαίρως στις δυο αυτές ενέργειες, ουδέν έπραξε, με αποτέλεσμα τα δυο αυτά κονδύλια, συνολικού ποσού 1.268.880,00 να εκπνεύσουν χωρίς να αξιοποιηθούν.
Μήπως εδώ έφταιξε αυτό που ομολόγησε ο κ. Αλεξάκης περί "δομικής ανεπάρκειας"; Όταν, όμως, εμείς παραδώσαμε στην κ. Κράτσα, οι υπηρεσίες της ΠΙΝ είχαν πλήρη εμπειρία και επάρκεια να διεκπεραιώσουν με επιτυχία τις δράσεις αυτές.
Όσον αφορά το "…μεγαλύτερο όπλο για την αξιοπιστία και ελκυστικότητα των τουριστικών μας προορισμών είναι η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας…" ως πυλώνα ή επιχείρημα τουριστικής έλξης, είναι άτοπο, άστοχο και επικίνδυνο.
Το μόνο που όφειλε και οφείλει να κάνει η ΠΙΝ, σε σχέση με την εν δυνάμει τουριστική πελατεία, ήταν και είναι να τροφοδοτεί σε συνεχή και συνεπή βάση την "νοσταλγία" της προκειμένου να επισκεφθούν τα νησιά μας με ψηφιακά, τηλεοπτικά (σποτ), έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, όπως έγινε την περίοδο 2014-2019 με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Δομές και χρήματα υπήρχαν.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.