Επερώτηση Εκτός Ημερήσιας Διάταξης (ΕΗΔ)
Προβλήματα στην μεταφορά των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία
Όπως γνωρίζετε, όλα το Ειδικά Σχολεία μένουν ανοιχτά, αφού η Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να γίνει με τηλεκπαίδευση, λόγω των ειδικών αναγκών, όπως λέει το Υπ. Παιδείας.
Παράλληλα όμως, ένα χρόνο από την έναρξη της πανδημίας, δεν υπάρχει καμία ειδική φροντίδα για την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών, καμία ειδική φροντίδα για τα αναγκαία μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση έχουμε φέρει πολλές φορές στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προβλήματα και προτάσεις για τα αναγκαία μέτρα προστασίας που πρέπει να πάρει η ίδια η Περιφέρεια εκ της αρμοδιότητάς της, αλλά και να διεκδικήσει από την κυβέρνηση (αραίωση τάξεων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αύξηση χρηματοδότησης για την μεταφορά των μαθητών, δράση για τον εμβολιασμό εκπαιδευτικών και μαθητών κλπ.)
Σε αυτό το πλαίσιο παρακολουθούμε πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον ευαίσθητο τομέα, της Ειδικής Αγωγής. Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και γονιών μπορεί ο καθένας να πληροφορηθεί έγκαιρα και έγκυρα για τα προβλήματα που οξύνονται σε αυτόν τον τομέα. Αλλά και από την δική μας ενασχόληση και πληροφόρηση γνωρίζουμε ότι:
α. Οι μαθητές «στριμώχνονται» στα Μέσα Μεταφοράς, με συνέπεια να δημιουργούνται συνθήκες υπερμετάδοσης. Μεταφέρονται με το ίδιο λεωφορείο μαθητές από διαφορετικές περιοχές και για διαφορετικά σχολεία.
β. Δεν πραγματοποιείται δρομολόγιο για τρεις μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου, ίσως να υπάρχουν και άλλοι μαθητές σε άλλα σχολεία, με αποτέλεσμα η παρουσία τους στο σχολείο να εξαρτάται από τη δυνατότητα των οικογενειών τους να τους μεταφέρουν καθημερινά.
γ. Δεν υπάρχει συνοδός στα λεωφορεία, κάτι που είναι υποχρέωση της Περιφέρειας να το ελέγχει.
Το ζήτημα είναι επείγον, είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και απαιτείται να λυθεί χωρίς καμία καθυστέρηση, γι αυτό το εισάγουμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΕΗΔ.
Επερωτάται η κα Περιφερειάρχης:
Τι άμεσα μέτρα θα πάρετε:
Για την αποσυμφόρηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών, ώστε να μειωθεί ο συγχρωτισμός παιδιών από διαφορετικές περιοχές και από διαφορετικά σχολεία;
Για να υπάρχει συνοδός κατά τη μετακίνηση των μαθητών.
Για να μεταφέρονται όλα τα παιδιά στο σχολείο και να μην εξαρτάται η παρουσία τους από τη δυνατότητα των οικογενειών τους.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Γκισγκίνης Ν., Κεφαλληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ Κέρκυρα 22/03/2021
Σε απάντηση επερώτησης της Λαϊκής Συσπείρωσης με θέμα «Προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία» σας ενημερώνουμε τα ακόλουθα:
α) Η διαδικασία της μεταφοράς των μαθητών/τριών οργανώνεται ανάλογα με τους τόπους κατοικίας τους με βάση τους τρόπους που ορίζονται στην υπ’ αρ. 50025/2018 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 4217/Β), δηλαδή με δημόσια συγκοινωνία (Ειδικά Μαθητικά Δελτία), με ίδια μέσα (της Περιφέρειας ή των Δήμων εφόσον διατίθενται), με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών (μισθωμένα οχήματα) και με επιδότηση των μαθητών (χορήγηση επιδόματος για τη μεταφορά από τους γονείς).
Στο παραπάνω πλαίσιο, στην περίπτωση της δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών ο προγραμματισμός της μεταφοράς απαιτεί σχεδιασμό των δρομολογίων, ο οποίος πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μίας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο, την ομαδοποίηση των μαθητών που κατοικούν στις ίδιες περιοχές σε συγκεκριμένα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης εντός του οικισμού, την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση κοινών μεταφορικών μέσων, δεδομένης της χωρητικότητάς τους και του αριθμού των μεταφερόμενων μαθητών ανά δρομολόγιο.
Σε ό,τι αφορά την πληρότητα των μεταφορικών μέσων, αυτή καθορίζεται με σχετικές κοινές υπουργικές αποφάσεις που αφορούν έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού και οι οποίες εκδίδονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με αυτές, η μέγιστη πληρότητα που επιτρέπεται για τα οχήματα της δημόσιας συγκοινωνίας είναι στο 65% της χωρητικότητάς τους και στο 100% της αντίστοιχης των μισθωμένων οχημάτων για τη μεταφορά μαθητών.
ΑΥΞΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Στην συνεδρίαση του περιφερειακού Συμβουλίου, στις 19 &20 Μάρτη 2021, καταθέσαμε επερώτηση σχετικά με προβλήματα στα δρομολόγια των μαθητών στα ειδικά σχολεία και τους όρους προστασίας της υγείας τους, εν μέσω πανδημίας. Η περιφερειακή αρχή, όχι μόνο δεν συμμερίστηκε τις ανησυχίες μας αλλά ως απάντηση, μας παρέθεσε το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται και τις Υπουργικές αποφάσεις που εφαρμόζει. Από την απάντηση επιβεβαιώνεται ότι με «νόμιμο» τρόπο οι μαθητές συνωστίζονται στα λεωφορεία, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την μετάδοση του κορωνοϊού και ότι ο αριθμός των δρομολογίων δεν πρέπει να αυξάνει το προβλεπόμενο από την Κυβέρνηση κόστος. Δεν θεώρησε αναγκαίο, να πάρει κανένα μέτρο που θα έχει ως κριτήριο την προστασία της ασφάλειας, της υγείας αλλά και της απρόσκοπτης πρόσβασης των μαθητών στο σχολείο. Παραμένει αταλάντευτη στη λογική «κόστους-οφέλους» αφήνοντας την υγεία και την μόρφωση των παιδιών της ειδικής αγωγής, στον «τζόγο».
Στη σημερινή συνεδρίαση, εντάσσουμε εκ νέου το θέμα, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα των συλλόγων των εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ Κέρκυρας, που εστάλη προς την περιφερειακή αρχή και το περιφερειακό συμβούλιο. Με την επιστολή τους κρούουν εκ νέου τον κώδωνα του κινδύνου και επιβεβαιώνουν ότι το πρόβλημα «είναι εδώ» και απαιτεί άμεσα μέτρα και λύσεις.
Επισυνάπτουμε την επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης, την απάντηση της Περιφερειακής Αρχής και το αίτημα των συλλόγων των εκπαιδευτικών, τους οποίους θεωρούμε αυτονόητο ότι θα τους καλέσετε στην συνεδρίαση και θα τους δώσετε τον αναγκαίο χρόνο για να ενημερώσουν το περιφερειακό συμβούλιο για τα προβλήματα και τις προτάσεις τους.
Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Γκισγκίνης Ν., Κεφαλληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.
ΑΙΤΗΜΑ ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ
Θέμα: Αύξηση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να παρουσιάσει μια εικόνα επίπλαστης κανονικότητας ώστε να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία. Υπενθυμίζεται ότι τα ειδικά σχολεία είναι τα μοναδικά που παραμένουν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ οι μαθητές που φοιτούν σ’ αυτά δεν δύνανται να κάνουν χρήση μάσκας και να τηρήσουν τους βασικούς υγειονομικούς κανόνες. Το κρούσμα που εμφανίστηκε στο ΕΕΕΕΚ Κέρκυρας, τις τελευταίες μέρες, αναδεικνύει την τραγική έλλειψη μέτρων στα Ειδικά Σχολεία.
Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εντοπισμό, καταγραφή και κυρίως για συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, με ευθύνη του Υπουργείου Υγείας. Πολλά παιδιά στα Ειδικά Σχολεία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες κι έχουν και άλλα υποκείμενα (σοβαρά) νοσήματα. Θα έπρεπε, ανάλογα τον τόπο κατοικίας των μαθητών, να υπάρχει συστηματική επαφή και παρακολούθηση του μαθητή και της οικογένειάς του από φορέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (εξέταση, συχνά τεστ κλπ). Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη ολοκληρωμένης, ουσιαστικής κρατικής παρέμβασης και μέριμνας, η οποία όμως απουσιάζει προκλητικά!
Εκτός από τα αναγκαία μέτρα προστασίας που πρέπει να διεκδικήσει η ΠΙΝ από την κυβέρνηση (αραίωση τάξεων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αύξηση χρηματοδότησης για την μεταφορά των μαθητών, δράση για τον εμβολιασμό εκπαιδευτικών και μαθητών κλπ.), είναι και τα μέτρα που πρέπει να πάρει η ίδια η Περιφέρεια και προκύπτουν εκ της αρμοδιότητάς της, όπως η ασφαλής μεταφορά των μαθητών.
Ζητάμε να γίνεται αυστηρός έλεγχος από την Περιφέρεια για το εάν τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στη μεταφορά των μαθητών. Να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος από τον συγχρωτισμό. Να θυμίσουμε ότι οι μαθητές 3 σχολείων (1ο και 2ο ειδικό Δημοτικό και ΕΕΕΕΚ) παγαίνουν στο σχολείο με ένα λεωφορείο. Να αποκατασταθεί η μεταφορά όλων των μαθητών, από και προς το σχολείο τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι οικογένειές τους να επωμίζονται το βάρος της μεταφοράς τους στο σχολείο. Επίσης να φροντίσει η ΠΙΝ για τον έλεγχο της ύπαρξης ή όχι συνοδών, στα λεωφορεία, όπου απαιτείται η παρουσία τους.
Καλούμε τις παρατάξεις να εισηγηθούν το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Σχετικά με το «αντιπλημμυρικό» έργο στη θέση «Βαρκά» στην Κοινότητα Περιβολίου στη Κέρκυρα – Να κατατεθούν στο Π.Σ. η μελέτη του «έργου» και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο
Μετά από τον θόρυβο που ξέσπασε σχετικά με το «αντιπλημμυρικό» έργο στη Θέση «Βαρκά» της Δημοτικής κοινότητας Περιβολίου του Δήμου Νότιας Κέρκυρας και τις φήμες που δίνουν και παίρνουν (ότι ουσιαστικά δεν πρόκειται για αντιπλημμυρικό έργο αλλά απλά για διευκόλυνση ημετέρων), η Περιφερειακή αρχή αναγκάστηκε, αρκετά καθυστερημένα, να εκδώσει ανακοίνωση για το θέμα αυτό. Μια απολογητική ανακοίνωση, που κατά την άποψη μας δημιουργεί πολύ περισσότερα ερωτηματικά και δεν δίνει απαντήσεις στις εύλογες απορίες που οι κάτοικοι της περιοχής διατυπώνουν.
Στην ανακοίνωση αυτή μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής: «…Η ΠΙΝ, επειδή η περιοχή στη θέση «Βαρκά» της Δ.Κ. Περιβολίου του Δήμου Ν. Κέρκυρας κατατάσσεται στις ζώνες δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας, έχει δρομολογήσει την κατασκευή του –απαραίτητου για την ασφάλεια των κατοίκων– τεχνικού έργου… Οι Τ.Υ. της ΠΙΝ έχουν εκπονήσει την απαιτούμενη μελέτη και το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη…» και η ανακοίνωση καταλήγει απολογητικά «…Οι τεχνικές παρεμβάσεις γίνονται πάντα στο πλαίσιο όλων όσων ορίζει η νομοθεσία και με γνώμονα το κοινό συμφέρον μακράν από ιδιοτέλειες και πολιτικές σκοπιμότητες…».
Στην επίσκεψη που κλιμάκιο της Λαϊκής Συσπείρωσης έκανε στην περιοχή, ομολογούμε πως κανένα αντιπλημμυρικό έργο δεν διαπίστωσε. Απεναντίας είδε -εντός του φυσικού ρέματος που διασχίζει παράλληλα προς τον δημοτικό δρόμο την περιοχή- μία «νεόκτιστη γέφυρα» που συνδέει τον δημοτικό δρόμο με αγρόκτημα που βρίσκεται στην απέναντι όχθη του ρέματος.
Κατά την άποψή μας δεν χρειάζεται κάποιος να έχει ειδικές γνώσεις για να διαπιστώσει πως το έργο αυτό κάθε άλλο παρά αντιπλημμυρικό μπορεί να χαρακτηρισθεί, αφού οι σωλήνες που έχουν τοποθετηθεί εντός του ρέματος, για να κτισθεί η γέφυρα, έχουν διάμετρο 2 μέτρων περίπου και εμβαδόν διατομής 3,14 τετραγωνικά μέτρα και άρα στενεύουν σημαντικά το φυσικό ρέμα του οποίου το εμβαδόν διατομής είναι περίπου 6 τετραγωνικά μέτρα. Την ιδιαίτερη ανησυχία και τους προβληματισμούς τους, βασισμένοι στην πείρα και στη γνώση της περιοχής αλλά και των πλημμυρικών φαινομένων που εκδηλώνονται, εκφράζουν με έγγραφη διαμαρτυρία οι κάτοικοι της περιοχής.
Επερωτάται ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Υπηρεσιών:
Ποιος είναι ο προγραμματισμός εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων στις ζώνες δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας (ΖΔΥΚ), με προφανή προτεραιότητα των έργων στις ζώνες που απειλούνται με κατάκλυση υδάτων;
Για ποιον λόγο η Διοίκηση της ΠΙΝ πρόταξε έργο που βρίσκεται εκτός ζώνης κατάκλυσης (βλ. «Εικόνα 7-13», Ζώνη GR05RΑΚ0004 και «Εικόνα 7-17», Ζώνη GR05RΑΚ0006 – ΦΕΚ 2684/2018);
Ποια είναι η συγκεκριμένη μελέτη και ο προϋπολογισμός του συνολικού αντιπλημμυρικού έργου στο συγκεκριμένα ρέμα, που μόνο αντιπλημμυρικό δεν είναι αφού περιορίζει στο μισό την ελεύθερη διατομή του;
Με ποια απόφαση και τίνος οργάνου αποφασίσθηκε η κατασκευή του; Με ποια διαδικασία έγινε η ανάθεσή της κατασκευής του;
Ποια διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υπόψη έργου ακολουθήθηκε και ποιο το αποτέλεσμά της;
ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Γκισγκίνης Ν., Κεφαλληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.