Σάββατο 25 Ιουνίου 2022

ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ Π.Σ. 25-26.06.2022 ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ

 


ΘΕΜΑ:

Τα προβλήματα υδροδότησης στην Ζάκυνθο τη θερινή περίοδο & η ανυπαρξία δικτύου ύδρευσης σε τμήματα της ορεινής περιοχής

Το πιο πιθανό θα είναι να μας απαντήσετε ότι το ζήτημα του Νερού δεν είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας. Με βάση τα δικά μας κριτήρια, όμως, «αρμοδιότητά μας» είναι ό,τι βασανίζει το λαό και αφορά τις ανάγκες του. Γι αυτό θεωρούμε αναγκαία τη συζήτηση και τις πρωτοβουλίες, στήριξης και ενίσχυσης των διεκδικήσεων των κατοίκων της Ζακύνθου για το κρίσιμο αυτό ζήτημα.

Το προηγούμενο διάστημα, σε όλα τα πολιτικά κόμματα στη Βουλή κατατέθηκε από τους βουλευτές του ΚΚΕ: Καραθανασόπουλο Νίκο, Παπαναστάση Νίκο, «Αναφορά» με Θέμα: “Παροχή καθαρού τρεχούμενου νερού όλο το 24ωρο στα σπίτια και τις επιχειρήσεις του Αγίου Λέοντα Ζακύνθου”, μετά το Υπόμνημα Διαμαρτυρίας 274 Κατοίκων και του Τοπικού Συμβουλίου του Αγίου Λέοντα Ζακύνθου, στο οποίο ζητούν μεταξύ άλλων την κατασκευή δημόσιου δικτύου νερού, που να παρέχει καθαρό τρεχούμενο νερό όλο το 24ωρο, σε όλα τα σπίτια και τις επιχειρήσεις του χωριού.

Στο υπόμνημα, το οποίο και επισυνάπτουμε, μεταξύ άλλων οι κάτοικοι αναφέρουν:

«Εμείς οι κάτοικοι του χωριού Αγίου Λέοντα Ζακύνθου, με πάνω από 400 μονίμους κατοίκους, με μεγάλη κτηνοτροφία και άλλες γεωργικές καλλιέργειες, με δεκάδες επιχειρήσεις- ταβέρνες, εστιατόρια, φούρνους, τυροκομείο, ελαιοτριβείο, ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λ.π, με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα με την ελλιπή υδροδότηση του χωριού μας, γι αυτό και με το Υπόμνημά μας αυτό, εκφράζουμε, έντονη διαμαρτυρία προς κάθε αρμόδιο και απαιτούμε την άμεση λύση του προβλήματος….

…Δικαιολογίες πολλές κάθε φορά που κόβεται το νερό π.χ για βλάβες στο δίκτυο κλπ. Ενώ εδώ δίπλα μας στο ξενοδοχειακό συγκρότημα στο χωριό Καμπί παρά τις αναφερόμενες σε μας “βλάβες”, εκεί δεν κόβεται ποτέ το νερό.

Τελευταία σταμάτησε να έρχεται νερό στα σπίτια μας για 40 ημέρες λόγω μη πληρωμής του ρεύματος από την ΔΕΥΑΖ.

Να τονίσουμε ότι με αυτές τις ποσότητες που μας δίνουν πρέπει οι κάτοικοι του Αγίου Λέοντα να καλύψουμε την λάτρα του σπιτιού μας, και την ατομική υγιεινή μας, να ποτίσουμε τα ζώα μας και αν υπάρχει να ρίξουμε και λίγο στην γλάστρα με τα λουλούδια και βεβαίως να λειτουργήσουν οι δεκάδες επιχειρήσεις του χωριού και τα ενοικιαζόμενα τουριστικά καταλύματα.

Να σημειώσουμε και το σπουδαιότερο ότι το δίκτυο είναι ακατάλληλο και απαρχαιωμένο και πρωτίστως ανθυγιεινό και καρκινογόνο. Σε πολλά σημεία του υπάρχουν ακόμα αμιαντοσωλήνες.

Είναι ένα νερό επικίνδυνο για την δημόσια υγεία των κατοίκων…

Είμαστε δηλαδή τριπλά ζημιωμένοι, γιατί πληρώνουμε το Δήμο για ένα νερό που δεν έρχεται, πληρώνουμε τα βυτία και πληρώνουμε και εμφιαλωμένα. Ενώ το ενταγμένο από το 2017 στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έργο “ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΓΩΓΟΥ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ-ΛΟΥΧΑ-ΓΥΡΙ-ΑΓ. ΛΕΟΝΤΑΣ”, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ ακόμα δεν έχει αρχίσει με διάφορες κωλυσιεργίες και το πρόγραμμα λήγει το 2023.

…Γιατί το χωριό μας και τα άλλα ορεινά χωριά της Ζακύνθου έχουν τέτοια αντιμετώπιση από όλους τους υπεύθυνους, Δήμο, Περιφέρεια, Κυβέρνηση.

Αναρωτιόμαστε, ποιες άλλες προτεραιότητες έχετε σε δημόσια έργα, σε ένα νησί που φιλοξενεί πάνω από 2 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο, αν όχι το νερό; Το νερό το πιο αναγκαίο αγαθό για τον πολιτισμό και εν τέλει για την ανθρώπινη επιβίωση.

Εκτός και αν το νερό από δημόσιο αγαθό, θέλετε να το μετατρέψετε σε εμπόρευμα και να πλουτίζουν ορισμένοι ιδιώτες στις πλάτες του λαού».

Με αφορμή το δίκαιο & διαχρονικό αίτημα των κατοίκων όχι μόνο του Αγίου Λέοντα αλλά και όλων των ορεινών χωριών της Ζακύνθου, να αποκτήσουν πρόσβαση στο αγαθό του νερού, θέλουμε να αναφερθούμε συνολικότερα στα προβλήματα υδροδότησης στη Ζάκυνθο ιδιαίτερα στη θερινή περίοδο.

Είμαστε στο 2022 ! Στον 21ο αιώνα, με την τεχνολογία να έχει κάνει τεράστια άλματα, αντιμετωπίζουμε ακόμα βασικά προβλήματα όπως της υδροδότησης, που θα μπορούσαν να έχουν λυθεί και να έχουν βελτιώσει ουσιαστικά το επίπεδο διαβίωσης.

Το Νησί μας έχει άφθονο νερό με μεγάλη βροχόπτωση. Θα μπορούσε άνετα να υποστηρίξει ένα Δίκτυο νερού δημόσιο, που να μας παρέχει καθαρό νερό τρεχούμενο όλο το 24ωρο! … Δεν μπορούν να το απολαύσουν όμως οι κάτοικοι. Έχει καταστεί εμπόρευμα. Ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο υδροδοτείται με τη σταγόνα ολόκληρο το νησί για να εξυπηρετηθούν οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

 Ο κίνδυνος είναι πλέον ορατός και στην περίπτωση της κατάσβεσης πυρκαγιών. Πρόσφατο παράδειγμα οι δύο πυρκαγιές στις 31/3/2022 σε Ορθονιές και Έξω Χώρα. Τα αντλιοστάσια στην ορεινή περιοχή δεν λειτουργούσαν, με αποτέλεσμα οι υδροφόρες να αναγκάζονται να κάνουν χιλιόμετρα πηγαίνοντας σε γεωτρήσεις του Καλλιπάδου και του Κατασταρίου, ώστε να γεμίσουν νερό και να επιστρέψουν για να ξαναριχτούν στη μάχη με τις φλόγες. Οι κάτοικοι των χωριών της ορεινής περιοχής στερούνταν το νερό εδώ και εβδομάδες, αφού ο Δήμος, δεν έχει καταφέρει να πληρώσει οφειλές ύψους 700.000 ευρώ στην ιδιωτική εταιρεία που ηλεκτροδοτεί τις 48 αντλίες του, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

Τα χωριά μας έμειναν τότε χωρίς νερό εδώ και πάνω από ένα μήνα με σοβαρές συνέπειες στα λαϊκά νοικοκυριά. Υπάρχουν ακόμα περιοχές όπως τα Σχοινάρια Βολιμών που δεν έχουν δίκτυο.

Με περίσσιο θράσος, χωρίς συναίσθηση και χωρίς κανένα ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας η Δημοτική Αρχή πραγματοποιεί αφαίρεση υδρομέτρων, χωρίς κανένα κοινωνικό κριτήριο, σε όποιους δεν προχωρήσουν σε ρύθμιση οφειλών.

Η ΔΕΥΑΖ διαχειρίζεται ένα αγαθό της φύσης απαραίτητο για την ζωή, αγαθό, όμως, το οποίο από το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της θεωρείται εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό!

Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ΔΕΥΑΖ δεν προήλθε από ανικανότητα της διοίκησης, αλλά είναι το αποτέλεσμα της διαχρονικής, συνειδητής πολιτικής απαξίωσης της εταιρείας, και της υποχρηματοδότησης, ώστε να στρωθεί πιο εύκολα ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση και του νερού.

Παράλληλα με την απελευθέρωση της ενέργειας, η οποία μετατράπηκε σε χρηματιστηριακό προϊόν, το κλείσιμο των εργοστασίων λιγνίτη αντί για τον εκσυγχρονισμό τους και την εξάρτηση από το πανάκριβο φυσικό αέριο που θεσμοθέτησαν, οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ εκτόξευσαν τα ήδη πανάκριβα τιμολόγια ρεύματος που πληρώνει η ΔΕΥΑΖ.

Η αύξηση αυτή του κόστους του ρεύματος, ειδικά κατά τους τελευταίους μήνες, έχει δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα, και αυτό το τεράστιο κόστος έρχεται να προστεθεί στο ήδη υψηλό κόστος που πληρώνουν οι ΔΕΥΑ σε όλη την Ελλάδα. Είναι σκανδαλώδες, άλλωστε, το γεγονός ότι οι ΔΕΥΑ πληρώνουν το ρεύμα με το ακριβό οικιακό τιμολόγιο, τη στιγμή που κάποιες βιομηχανίες χρεώνονται με το ⅓ του κόστους!

Το πρόβλημα της υδροδότησης του νησιού μας, βέβαια, είναι γνωστό πολλά χρόνια τώρα. Το σημερινό δίκτυο (που δεν καλύπτει όλο το νησί) φτιάχτηκε τέλος της δεκαετίας του 1980 με αμιαντοσωλήνες και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ουσιώδης αλλαγή, καμία σημαντική βελτίωση. Έτσι, λόγω του ελάχιστου προσωπικού και της έλλειψης υλικών, όταν υπάρξει κάποια βλάβη ή διαρροή οι επιδιορθώσεις καθυστερούν, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες κυβικών νερού Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε την έλλειψη πόσιμου νερού και την αγορά εμφιαλωμένου, αφού το νερό που φτάνει σε όλη τη Ζάκυνθο είναι κακής ποιότητας, υφάλμυρο, χωρίς χλωρίωση ή οποιαδήποτε αντιμικροβιακή επεξεργασία.

Καπιταλιστική ανάπτυξη και καθαρό, φθηνό νερό είναι πράγματα ασυμβίβαστα!

Ζούμε σε ένα νησί που παράγει κάθε χρόνο τεράστιο πλούτο αλλά την ίδια στιγμή οι υποδομές (και) της ύδρευσης και η ποιότητα του νερού παραμένουν πολύ πίσω από τις ανάγκες μας.

Βέβαια, νερό υπάρχει για τις ανάγκες των μεγαλοξενοδόχων και τις πολυτελείς πισίνες τους, δεν υπάρχει όμως για τα λαϊκά νοικοκυριά, για τους μικροεπαγγελματίες και τους αγρότες μεγάλου μέρους του νησιού, όπως το είδαμε και νιώσαμε καλά το περσινό καλοκαίρι.

Στο κομμάτι της άρδευσης των αγροτών δεν υπάρχουν υποδομές στο νησί …μόνο η δρομολόγηση με πανηγυρισμούς από την Περιφερειακή Αρχή(ΝΔ,ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ) της ωρίμανσης των μελετών εγγειοβελτιωτικών έργων, λιμνοδεξαμενών, ομβροδεξαμενών και δικτύων άρδευσης για την Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου…

Θεωρούμε ότι βασική αιτία αυτής της κατάστασης στο νερό, όπως άλλωστε και στη διαχείριση των απορριμμάτων, είναι η ιδιωτικοποίηση και η εμπορευματοποίησή τους. Σημαντική ευθύνη φέρνουν όλες οι Δημοτικές Αρχές, οι Περιφερειακές Αρχές, οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ που μέχρι σήμερα αποδέχτηκαν και διαχειρίστηκαν το νερό με αυτά τα επιχειρηματικά κριτήρια, που συμφωνούν με τον Καλλικράτη- Κλεισθένη, με την λογική κόστους οφέλους και την ανταποδοτικότητα.

Σήμερα, όμως, υπάρχει η δυνατότητα για ένα πραγματικά σύγχρονο σχέδιο αξιοποίησης των υδάτινων πόρων, χωρίς επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων!

Προϋπόθεση για να ανοίξει ο δρόμος για φιλολαϊκή διαχείριση του νερού είναι η ανάπτυξη αγώνων που θα στοχεύουν στη συνολική ανατροπή της πολιτικής εμπορευματοποίησης του νερού, της πολιτικής που επιτρέπει την επιχειρηματική δράση με κριτήριο το κέρδος, τόσο από ιδιωτικούς ομίλους όσο και από δημοτικές και δημόσιες επιχειρήσεις.


Πρέπει άμεσα και αποφασιστικά να απαιτήσουμε:

Την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των γεωτρήσεων

Να επανέλθει το νερό σε όσα φτωχά νοικοκυριά έχει κοπεί.

Να αντιμετωπιστεί το νερό ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως επιχειρηματοποιημένο ανταποδοτικό προϊόν.

Δίκτυο νερού δημόσιο, που να μας παρέχει καθαρό νερό τρεχούμενο όλο το 24ωρο, σε όλο το Νησί.

Γενναία κρατική χρηματοδότηση ώστε να προχωρήσουν άμεσα όλα τα απαραίτητα έργα στο δίκτυο του νησιού

Να αξιοποιηθούν οι πηγές πόσιμου νερού του νησιού καθώς και τα άφθονα νερά που χύνονται στην θάλασσα για την ποιοτική αναβάθμιση του νερού που φτάνει στα σπίτια μας

Αύξηση των τιμολογίων σε μεγάλες επιχειρήσεις

Πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου και πλήρους απασχόλησης επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, το οποίο θα αναλάβει την κατασκευή των νέων έργων και την συντήρηση του δικτύου.

Ολοκληρωμένη, αποκλειστικά κρατική πολιτική, που θα αφορά την έρευνα, τον εμπλουτισμό, την προστασία, τις χρήσεις και την ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων αποθεμάτων στο σύνολο της χώρας, στον αντίποδα των κατευθύνσεων της ΕΕ.

Να απαλλαγούν από τα τέλη ύδρευσης μέχρι την αποκατάσταση του δικτύου οι κάτοικοι των χωριών που αντιμετωπίζουν προβλήματα.


21.06.2022

Οι περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης , Δ. Κεφαλληνός , Ε. Κολυβά , Α. Μπαλού , Χ. Χαραλάμπους 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:


Η πραγματοποίηση και η ωρίμανση έργων που ξεφεύγουν από την αποσπασματική συντήρηση του υπάρχοντος Επαρχιακού Οδικού Δικτύου είναι ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει, κατά τη γνώμη μας, το Περιφερειακό Συμβούλιο. Επισημαίνουμε βέβαια, ότι και η συντήρηση που γίνεται δεν είναι επαρκής, υλοποιούμενη μάλιστα σε καθεστώς αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, με κατατμήσεις-απευθείας αναθέσεις και αλλεπάλληλες παρατάσεις.

Σοβαρότατος, ανασταλτικός παράγοντας είναι η διαπιστωμένη οξεία υποστελέχωση των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Ζακύνθου. Αυτό που ενοποιεί την εικόνα, είναι η έλλειψη ενός βασικού σχεδιασμού χρήσεων γης και η εγκατάλειψη του σχεδίου για έναν κεντρικό οδικό άξονα, που θα εξυπηρετεί πραγματικά αγροτικές και τουριστικές περιοχές, χωρίς να διέρχεται από τα πυκνοκατοικημένα κέντρα των Κοινοτήτων. Αντ’ αυτού το μόνο που γίνεται είναι η συντήρηση Επαρχιακών Οδών, σε μια λογική που υποτάσσεται στη μονοκαλλιέργεια του Τουρισμού και στη μετατροπή της Ζακύνθου σε μια ενιαία Τουριστική περιοχή. Γι’ αυτό και στην οδική ασφάλεια, δηλαδή στην βελτίωση αυτών των Επαρχιακών οδών δίνονται χρήματα, χωρίς να υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη συγκοινωνιακής διαχείρισης συνολικά στα Ιόνια Νησιά, αλλά και σε κάθε νησί χωριστά. Βέβαια αυτό οφείλεται στην αναπτυξιακή κατεύθυνση που έχει και η Π.Ι.Ν., τόσο η σημερινή όσο και η προηγούμενη εντασσόμενη στο άρμα της «Βιομηχανίας του Τουρισμού», με αποσπασματικά έργα που σέρνονται δεκαετίες όπως ο δρόμος Αλυκές – Ξύγκια, χωρίς ευρύτερο σχεδιασμό, χρηματοδοτώντας κατά κύριο λόγο έργα συντήρησης-αποκατάστασης οδικής ασφάλειας, με σίγουρα εγγυημένη κερδοφορίας για μελετητές-εργολάβους.

Στο Νησί υπάρχουν οξυμένες ανάγκες κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης λόγω:

Έλλειψης περιμετρικής οδού στην Πόλη, που να ενοποιεί μέσω της γέφυρας & συνολικά της περιοχής Αγίου Χαραλάμπη την είσοδο της Πόλης από Αργάσι με την είσοδο της Πόλης από την Εθνική Οδό Ζακύνθου Κερίου & την είσοδο της Πόλης από το δρόμο Καμάρα-Πάστρα & την οδό προσπέλασης του Παλαιού Νοσοκομείου. Αυτό δημιουργεί ιδιαίτερη συγκοινωνιακή επιβάρυνση της Πόλης καθώς η πρόσβαση στο λιμάνι γίνεται αποκλειστικά μέσω δρόμων εντός της Πόλεως (Υφαντουργείων, Τεμπονέρακλπ), που πλέον δεν επιτρέπουν την ανεμπόδιστη διέλευση φορτηγών & λεωφορείων. Αντίστοιχα όπως γνωρίζετε η σύνδεση κοντά στην Πόλη της Τουριστικής Περιοχής Τσιλιβή-Πλάνου-Τραγακίου με τις Επαρχιακές οδούς Αλυκών & Ζακύνθου-Βολιμών γίνεται μέσα από δαιδαλώδεις κοινοτικές οδούς που καθιστά ιδιαίτερα προβληματική την προσπέλαση στο Νοσοκομείο, την Πόλη και το Αεροδρόμιο.

Σχετικώς εκπονείται το τρέχον διάστημα αναγνωριστική μελέτη διασύνδεσης της γέφυρας του Αγίου Χαράλαμπου στο νότιο μέρος της Πόλης της Ζακύνθου με τον κόμβο στην είσοδο της Πόλης στη θέση «Λούμπα» έως και τις περιοχές Γαϊτανίου και Τσιλιβί.


Επερωτάτε η κ. Περιφερειάρχης: 

Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που θα πάρετε για να επιταχυνθεί ένα τόσο σοβαρό συγκοινωνιακό θέμα;


Ομοίως επί δεκαετίες υπάρχει αδράνεια για την έναρξη σχεδιασμού περιμετρικής Οδού στο Αργάσι, προκειμένου για την προσπέλαση του Ξηροκάστελου-Βασιλικού-Γέρακα, που θα παρακάμπτει το τουριστικό κέντρο του Αργασίου. Σχετική αρχική μελέτη του θέματος είχε ξεκινήσει την εποχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.


Επερωτάτε η κ. Περιφερειάρχης:

Εάν θα αναπτύξετε πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση;


Ο σχεδιασμός μεγάλου οδικού άξονα Νότου Βορρά από τις Βαρρές μέχρι τις Αλυκές, διερχόμενη εκτός των Κοινοτήτων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, ούτε καν σε επίπεδο μελετών. Αντ΄ αυτού τα όποια χρήματα, δαπανώνται στους Επαρχιακούς δρόμους, των οποίων η συντήρηση & η ασφαλή λειτουργία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για ένα μεγάλο οδικό άξονα εκτός κατοικημένων περιοχών.

Μάλιστα για τη Δημοτική Ενότητα Αλυκών είχαμε και παλιότερα επισημάνει ότι επιβαρύνεται με δυσανάλογο κυκλοφοριακό φόρτο για την εξυπηρέτηση της Βορειοανατολικής Ζακύνθου και του Λιμένα Αγ. Νικολάου Βολιμών. Εκτός από την αυξημένη τουριστική κίνηση υφίσταται σημαντική διέλευση φορτηγών για τη μεταφορά αδρανών υλικών από τα λατομεία της περιοχής της Βορειοανατολικής Ζακύνθου, καθώς και των απορριμματοφόρων από το Λίβα. Η κίνηση αυτή σήμερα εξυπηρετείται από την 6η Επαρχιακή Οδό Ζακύνθου-Βολιμών, η οποία δυστυχώς διέρχεται μεταξύ άλλων και μέσα από τους οικισμούς Αγ. Δημητρίο, Καταστάρι και Χαρτάτα.

Προκειμένου μετά από πάνω από τριάντα χρόνια να παραδοθεί πραγματικά σε ασφαλή κυκλοφορία ο δρόμος Αλυκές – Ξύγκια αλλά και να συνδεθεί λειτουργικά με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο:

α. εκκρεμούν 1200 μ. στη θέση “Κωλοσύρτη” εξαιτίας μετατόπισης- καθίζησης του βουνού προς τη Θάλασσα, για την αντιμετώπιση της οποίας απαιτείται νέο έργο, με αυξημένων απαιτήσεων τεχνική λύση, που θα επιτρέψει και την ασφαλή παράδοση του δρόμου. Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου.

β. Ακόμα όμως και να παραδοθεί ο δρόμος αυτός, απαιτείται η σύνδεσή του με τις Επαρχιακές Οδούς Ζακύνθου-Βολιμών& Αλυκών με νέο έργο, καθώς λόγω του υφιστάμενου οδικού δικτύου στην περιοχή, επιβαρύνονται οι οικισμοί των Αλυκών και του Αλικανά, τουριστικού ενδιαφέροντος όπου λειτουργούν πλήθος ξενοδοχειακών μονάδων και άλλων τουριστικών εγκαταστάσεων. Για τη Νέα οδός σύνδεσης Τηγάνια Αλυκών με την 6η Επαρχιακή Οδό Ζακύνθου Βολιμών βρίσκεται προς δημοπράτηση η μελέτη.

Η ολοκλήρωση του έργου Αλυκές –Ξύγκια και η σύνδεσή του με την 6η Επαρχιακή Οδό Ζακύνθου-Βολιμών μαζί με την παράκαμψη του Αγ. Δημητρίου εκτιμάμε ότι θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την οδική επικοινωνία της Βορειοανατολικής Ζακύνθου και θα ελαφρώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στους Οικισμούς Αγ. Δημήτρη, Καταστάρι, Χαρτάτα, Αλυκές και Αλικανά.

Βέβαια ακόμα και όταν περατωθούν τα παραπάνω έργα που καταλήγουν στην 6η Επαρχιακή Οδό Ζακύνθου Βολιμών θα πρέπει ταυτόχρονα να δοθεί λύση στη συμφόρησή της στην Τ.Κ. Αγίου Δημητρίου για την οποία έχει αποφασισθεί η παράκαμψή της για να εξαλειφθεί και ο κίνδυνος για την ασφάλεια και τον κατοίκων μετά και το θανατηφόρο ατύχημα που όλοι γνωρίζουμε. Η σχετική μελέτη είναι προς δημοπράτηση ενώ στο σημείο μέγιστης συμφόρησης στην Εκκλησία που εφάπτεται η 6η Επαρχιακή Οδός Ζακύνθου Βολιμών εκκρεμεί η μεταφορά της, ευρισκόμενη στο στάδιο του ελέγχου της σχετικής μελέτης.

Επερωτάτε η κ. Περιφερειάρχης: 

Ποιες είναι οι ενέργειές σας από εδώ και πέρα για την επιτάχυνση των διαδικασιών;

Ολοκλήρωσης του δρόμου Αλυκές –Ξύγκια στη θέση “Κωλοσύρτη”

Χρηματοδότησης & εκτέλεσης της κατασκευής της Νέας οδού σύνδεσης Τηγάνια Αλυκών με την 6η Επαρχιακή Οδό Ζακύνθου Βολιμών

Χρηματοδότησης & εκτέλεσης της παράκαμψης του Αγίου Δημητρίου & μεταφοράς της Εκκλησίας

                                                            23.06.2022


Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης , Δ. Κεφαλληνός , Ε. Κολυβά , Α. Μπαλού , Χ. Χαραλάμπους 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

Τι γίνεται με τα προβλήματα στην Διαχείριση των Απορριμμάτων στην Ζάκυνθο, τα οποία οξύνονται, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο;

Μετά την Επερώτηση που καταθέσαμε στις 20 Μαρτίου 2022 και τις απαντήσεις που λάβαμε από την Περιφερειακή Αρχή(ΝΔ,ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ) επανερχόμαστε στα ζητήματα Διαχείρισης των Απορριμμάτων στη Ζάκυνθο λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα και ήδη βρισκόμαστε στη θερινή περίοδο, υποδεχόμενοι επισκέπτες χωρίς τις αναγκαίες υποδομές.

Είχαμε επισημάνει ότι από τον στόλο των περίπου 25 οχημάτων, έβγαιναν στη βάρδια μόνο 2, ενώ τα άλλα βρίσκονται ακινητοποιημένα με μικροβλάβες, παρά το ότι είναι σχετικά καινούργια. Τώρα ούτε και αυτό είναι σίγουρο καθώς λόγω παύσης χορήγησης πετρελαίου κίνησης, από τους απλήρωτους προμηθευτές, ακινητοποιήθηκαν για ένα διάστημα και τα 2 οχήματα που ήταν σε λειτουργία.

Την ίδια ώρα δεν επαρκούν τα φορτηγά για την μεταφορά των απορριμμάτων από το χώρο συγκέντρωσης Αεροδρομίου, στον Λίβα και αντί τουλάχιστον να φορτώνονται απευθείας αφήνονται στο χώρο του Αεροδρομίου χύδην στο έδαφος. Εννοείται ότι περί ΚΔΑΥ δεν γίνεται λόγος… Το παλιό κτίριο της ανακύκλωσης, εγκαταλελειμμένο από το 2019, μετατρέπεται σε ερείπιο. Οι χώροι που λειτουργούσαν ως γραφεία είναι κλειδωμένοι την ίδια ώρα που για τους εργαζόμενους (γυναίκες -άνδρες) δεν υπάρχουν τουαλέτες. Τους σφραγίσατε ως ΦΟΔΣΑ μετά από καταγγελία των εργαζομένων και είχατε το πολιτικό θράσος να μας απαντήσετε, στην προηγούμενη για το ίδιο θέμα Επερώτηση, ότι έφταιγαν οι εργαζόμενοι που σας κατήγγειλαν & προκάλεσαν το κλείσιμο του χώρου και όχι η εγκατάλειψη και η αδιαφορία σας για την διάλυση των εγκαταστάσεων.

Βέβαια η ανυπαρξία συνθηκών υγιεινής για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα είναι πταίσμα μπροστά στο γεγονός ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως μπαλάκι, ανάμεσα στον νυν ΦΟΔΣΑ, στον πρώην ΦΟΔΣΑ και στον Δήμο, με τις συμβάσεις τους να λήγουν το 2022 και οι εργαζόμενοι να βρίσκονται στον αέρα.

Ο παλαιός ΧΥΤΑ του Σκοπού, το τεράστιο «βουνό» από καταπλακωμένα σκουπίδια, μολύνει, κατ’ εκτίμηση, με 20 τόνους αβιολόγητα στραγγίδια, το καλοκαίρι και 60 το χειμώνα, λόγο των βροχοπτώσεων, τον υδροφόρο ορίζοντα και το γειτονικό ρέμα που φτάνει στη θάλασσα του κόλπου, του κατά τα άλλα τουριστικού προορισμού, Λαγανά.

Αφού λοιπόν κακοφόρμισε το περιβαλλοντικό έγκλημα στο Σκοπό, με ευθύνη της Κεντρικής & Τοπικής Διοίκησης, εδώ και 5 χρόνια, το 2017, ξεκίνησε η προσωρινή «λύση » εναπόθεσης– δεματοποίησης στο Λίβα, με πλάνο 2 έτη!!! Σήμερα, μετά από 5 χρόνια, στο Λίβα βρίσκονται χιλιάδες τόνοι δεματοποιημένων σκουπιδιών, σχισμένα, με στραγγίδια ανεξέλεγκτα, μολύνοντας τον υδροφόρο ορίζοντα, στα περισσότερα των οποίων έχει ήδη φυτρώσει βλάστηση, που εμποδίζουν ακόμα και την κατασκευή της ΜΕΑ που ευαγγελίζεστε. Τώρα λοιπόν μεταφέρονται εκτός Ζακύνθου, με τεράστια οικονομική επιβάρυνση, δέματα για να βρεθεί χώρος για τη κατασκευή της ΜΕΑ… Τώρα βέβαια μας λέτε ότι το εργοστάσιο έχει μελέτη κατασκευής για υπόλειμμά 44% με αποτέλεσμα σε 10 χρόνια να χρειαζόμαστε νέο Λίβα…και γίνεται εκ νέου τροποποίηση της μελέτης για να μειωθεί το υπόλειμμα στο 10%...ενώ το «στοίχημά» σας είναι να ολοκληρωθεί γρήγορα ο βιολογικός και το κύτταρο…

Δηλαδή μας λέτε ότι 5 χρόνια στο Λίβα δημιουργείται ο νέος Σκοπός με τη διαφορά ότι εκτός από την εγκληματική πολιτική για το περιβάλλον & την υγεία είναι αναπόφευκτο και το χαράτσωμα του λαού.

Ποιός θα πληρώνει όλες αυτές τις παλινωδίες;

Μα είναι ολοφάνερο από την απάντηση που μας δώσατε: «το χαράτσι έχει στόχο να πιεστούν οι Δήμοι…η ορθολογική διαχείριση κοστίζει..».

Θα επισημάνουμε για άλλη μια φορά τη σκληρή πραγματικότητα.

Η ανακύκλωση κινείται στο 5%, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται ως επικερδής μπίζνα, που εκμεταλλεύεται τη διάθεση των λαϊκών νοικοκυριών να συμμετέχουν στην ανακύκλωση, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα φτηνή πρώτη ύλη (μέταλλα, χαρτί, πλαστικά) σε μερίδα των ιδιωτών που δραστηριοποιούνται στο χώρο. (η περίφημη «κυκλική οικονομία»).

Η κατασκευή και λειτουργία των (ΜΕΑ), Ζακύνθου, Κέρκυρας συνεχώς μετατίθεται αποτέλεσμα της εσωτερικής σύγκρουσης των διαφόρων επιχειρηματικών λόμπι και της δυνατότητας επηρεασμού που έχουν σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, με μοναδικό στόχο το κέρδος.

Από την άλλη τα χαράτσια σε βάρος του λεηλατημένου λαϊκού εισοδήματος καλά κρατούν, όσα έχουν ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και το Δ.Σ του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. που σε αυτό το ζήτημα ομοφωνεί.

Εντυπωσιακά υψηλό π. χ είναι το ύψος της εισφοράς που θα κληθεί να πληρώσει το 2022 ο Δήμος Ζακύνθου (2.089.170 € σε σύνολο ετήσιου κόστους διαχείρισης του ΦΟΔΣΑ 3.848.035 €, βλ. Πίν.5 και 7) εξαιτίας, κυρίως, της λειτουργίας του «ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ», κόστους 1.500.000 € (!).

Το χαράτσι ταφής 20 ευρώ / τόνο για την ποσότητα των σκουπιδιών που τελικά θάβεται και θα αυξάνεται κάθε χρόνο.

Καραδοκεί επίσης, το χαράτσι της «περιβαλλοντικής εισφοράς», που επέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ και παραμένει σε ισχύ.

Οι σχεδιασμοί έχουν ως βάση τι συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους. Ενώ η ολοκληρωμένη, ουσιαστική, ορθολογική ανακύκλωση, με διαλογή στην πηγή, είναι εφικτή, καθώς υπάρχουν στη χώρα μας όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες οι επιλογές σας ταυτίζονται και υπηρετούν τις επιλογές των επιχειρηματικών ομίλων για τις οποίες νομοθετούν οι εκάστοτε κυβερνήσεις με τους κάθε φορά αναθεωρημένους ΕΣΔΑ.


Επειδή απαντήσεις επί της ουσίας δεν πήραμε στις 20 Μάρτη 2022,

Επερωτάται εκ νέου η κα Περιφερειάρχης:

1.Ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων σχετικά με τις Μ.Ε.Α., τα δέματα και την αποκατάσταση των ΧΥΤΑ; Τι θα γίνει στο διάστημα μέχρι την κατασκευή των Μ.Ε.Α.;

2.Τι μέτρα θα πάρετε για να λυθούν τα εργασιακά προβλήματα των εργαζομένων στην καθαριότητα στην Ζάκυνθο και την εξασφάλιση συνθηκών υγιεινής;

3.Τι μέτρα θα πάρετε για την στήριξη της διαλογής στην πηγή και την ανακύκλωση, όταν οι Μ.Ε.Α. επεξεργάζονται σύμμεικτα απορρίμματα, δηλαδή τα απορρίμματα όπως τα πετάμε στον κάδο, χωρίς διαλογή, και από την επεξεργασία τους παράγονται κυρίως καύσιμα σκουπίδια και υπολείμματα που άλλα θάβονται και άλλα καίγονται;

4.Πόση ήταν η απορροφητικότητα των ποσών του «επενδυτικού σχεδίου» για το 2021;

5.Πόσα χρήματα έχουν δαπανηθεί από τον ΦΟΔΣΑ Ι.Ν, ποια έργα αφορούσαν και τι έχει υλοποιηθεί από αυτά;

21.06.2022


Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης, Δ. Κεφαλληνός, Ε. Κολυβά, Α. Μπαλού, Χ. Χαραλάμπους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δήμος Σάμης - Εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

  Οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου Σάμης σας προσκαλούν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022 σε εκδήλωση με αθλητικά δρώμενα που θα πραγματοποιηθε...