Η ΠΕΝΕΝ αναλαμβάνει αγωνιστική δράση!!
Το 1994 θεσπίστηκε στην ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας ειδικό άρθρο (33 – ΦΕΚ 533Β/28/6/1994) το οποίο αφορούσε την πρόσθετη αμοιβή για τους Ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στα Ακτοπλοϊκά πλοία όταν αυτά εκτελούν εξπρές δρομολόγια.
Το πρόβλημα αυτό το ανέδειξε τότε η ΠΕΝΕΝ προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υπερεργασία που συνεπάγεται για τα πληρώματα και τους αξιωματικούς η εκτέλεση των εξπρές δρομολογίων και παράλληλα να αντιμετωπισθεί το εκτεταμένο φαινόμενο δεδουλευμένων αλλά στην πράξη απλήρωτων υπερωριών!
Η ΠΕΝΕΝ είχε βάλει ως κεντρική προϋπόθεση ότι όποιο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο έχει λιγότερο των 6 ωρών παραμονής στο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού θα καταβάλλεται στο πλήρωμα ένα πλήρες ημερομίσθιο.
Η θέση αυτή συνάντησε την έντονη αντίδραση της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας αλλά και την υποχωρητική στάση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ με αποτέλεσμα τελικά το βήμα αυτό να είναι μισό με την δήλωση των «κοινωνικών εταίρων» ότι είναι ένα βήμα μπροστά.
Πού πάτησε όμως η απαίτηση τότε και η διεκδίκηση της ΠΕΝΕΝ;
Στις δρομολογιακές γραμμές της Κρήτης έπειτα από παρεμβάσεις, πιέσεις και δράσεις της ΠΕΝΕΝ είχε συμφωνηθεί (χωρίς να κατοχυρώνονται στην οικεία ΣΣΕ) να καταβάλλεται ένα πλήρες ημερομίσθιο για όλους τους Ναυτεργάτες!
Σύμφωνα με τα δρομολόγια των πλοίων της γραμμής της Κρήτης τότε, η παραμονή τους ήταν 2-3 ώρες και αυτές όχι για ξεκούραση των Ναυτεργατών αλλά για την προετοιμασία αφού η φόρτωση οχημάτων και επιβατών διαρκούσε σε όλο τον χρόνο που τα πλοία παρέμεναν στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι Ναυτιλιακές Ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν εκείνη την εποχή στις γραμμές της Κρήτης ήταν βασικά 3, MINOAN LINES – ANEK και ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ!
Προκειμένου αυτό που είχε άτυπα συμφωνηθεί για τις γραμμές αυτές να μην αμφισβητηθεί με κανένα τρόπο η ΠΕΝΕΝ αξίωσε να συμπεριληφθεί στο ειδικό άρθρο της ΣΣΕ περί εξπρές δρομολογίων ειδική διάταξη που θα κατοχυρώνει πέρα πάσης αμφιβολίας την πλήρη αμοιβή (1 ημερομίσθιο) των Ναυτεργατών στα πλοία της Κρήτης.
Η προτεινόμενη από την ΠΕΝΕΝ ρύθμιση ενσωματώθηκε στην τότε ΣΣΕ του 1994 και είναι η τελευταία παράγραφος του άρθρου 33 της ΣΣΕ και μέχρι σήμερα παραμένει όπως είχε συνομολογηθεί.
Η διάταξη αυτή αναφέρει επακριβώς:
«Ειδικά για τα πλοία δρομολογιακών γραμμών στις οποίες ήδη με οποιοδήποτε τρόπο έχει αναγνωρισθεί και καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή για την αιτία αυτή με όρους και προϋποθέσεις ευνοϊκότερες από αυτές που ορίζονται στην παρούσα Σύμβαση εξακολουθούν να ισχύουν οι ευνοϊκότεροι αυτοί όροι και προϋποθέσεις οι οποίοι και θεωρούνται όροι αυτής της σύμβασης».
Δύο από τις Ναυτιλιακές εταιρείες που εκτελούσαν πλοία τους δρομολόγια Πειραιά – Κρήτη – Πειραιά παραμένουν οι ίδιες, Μινωϊκή και ΑΝΕΚ. Όπως είναι γνωστό προστέθηκε τα τελευταία χρόνια και η BLUE STAR FERRIES.
Η ΑΝΕΚ εξακολουθεί να εφαρμόζει το πνεύμα και το γράμμα της διάταξης αυτής στην ΣΣΕ.
Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης 2009 και μετά η Μινωϊκή και η BLUE STAR FERRIES καταστρατηγούν συστηματικά την συγκεκριμένη διάταξη και στην ουσία έχουν παρανόμως τσουβαλιάσει την συγκεκριμένη γραμμή με όλες τις άλλες που ο υπολογισμός των εξπρές δρομολογίων γίνεται επί της βάσης των ωρών παραμονής των πλοίων και με τον τρόπο αυτό η καταβολή της πρόσθετης αμοιβής να είναι δραματικά υποδεέστερη έναντι της ΣΣΕ!!!
Το πρόβλημα αυτό το έχει ανακινήσει από το περσινό καλοκαίρι η ΠΕΝΕΝ ενημερώνοντας τις Ακτοπλοϊκές αυτές εταιρείες ότι παραβιάζουν ασύστολα την ισχύουσα ΣΣΕ!!
Ταυτόχρονα με την ενημέρωση αυτή κατέστησε σαφές ότι η ΠΕΝΕΝ θα διεκδικήσει άμεσα και μέσα στην θερινή περίοδο (που ξεκινούν τα εξπρές δρομολόγια) την απόλυτη εφαρμογή της ΣΣΕ!!
Τα εξπρές δρομολόγια ήδη έχουν ξεκινήσει …. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έως και σήμερα δεν μας έχουν απαντήσει…
Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές εάν στο τέλος Ιούλη δεν διαπιστώσουμε ότι έχουν καταβληθεί τα εξπρές δρομολόγια στις γραμμές της Κρήτης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ισχύουσα ΣΣΕ, η ΠΕΝΕΝ και τα μέλη της θα προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις προκειμένου να επιβάλουν την εφαρμογή της!
Στην ίδια κατεύθυνση θέλουμε να επισημάνουμε ότι με αποκλειστική ευθύνη των Ναυτιλιακών εταιρειών στην Ακτοπλοΐα, σε διάφορες δρομολογιακές γραμμές που έχουν εφαρμογή τα εξπρές δρομολόγια διαπιστώνεται επίσης παραβίαση στον υπολογισμό του χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού και στην πράξη οι ώρες αυτές υπολογίζονται με την άφιξη και αναχώρηση των πλοίων, αφαιρώντας ταχυδακτυλουργικά τις ώρες εργασίας των πληρωμάτων που έχουν σχέση με την αποβίβαση οχημάτων – επιβατών, τον καθαρισμό των πλοίων καθώς και την προετοιμασία και ακολούθως την επιβίβαση οχημάτων κι επιβατών για την εκτέλεση του εξπρές δρομολογίου.
Από τα παραπάνω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι σημειώνεται όχι μόνο για τις γραμμές της Κρήτης αλλά συνολικά καταστρατήγηση του άρθρου της ΣΣΕ για τα εξπρές δρομολόγια!
Οι εφοπλιστές της Ακτοπλοΐας, ο Υπουργός Ε.Ν, οι Λιμενικές αρχές καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταματήσουν την υπονόμευση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων!
Η ΠΝΟ και όλα τα άλλα Ναυτεργατικά Σωματεία της δύναμής της με την στάση τους αποδεικνύουν ότι ούτε θέλουν ούτε μπορούν να πράξουν το παραμικρό από πλευράς αγωνιστικής παρέμβασης για το ποδοπάτημα που γίνεται στα δικαιώματα των Ναυτεργατών στον Πειραιά, στην Πάτρα, στην Κυλλήνη και σε όλη την Ελλάδα!!
Τουλάχιστον ας συστοιχιστούν στις αγωνιστικές δράσεις και παρεμβάσεις που αναπτύσσει η ΠΕΝΕΝ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.