Νέα στήριξη, ύψους 12 εκατ. ευρώ, διασφάλισε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τον κρίσιμο ρόλο της στη διασφάλιση της επικοινωνίας και της επάρκειας εφοδιασμού και μετακίνησης επιβατών και αγαθών μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.
Απόσπασμα από το ημερολόγιο του για την άφιξη στην Κεφαλονιά και την επίσκεψη στην Ιθάκη
Το 2021 θα πρέπει να τιμήσουμε την ιστορία μας, τους ήρωες και τον λαό μας αλλά και τους φιλέλληνες, ειδικά για την τοπική μας ιστορία, τον «Λόρδο Βύρωνα». Μέσα από τα γραπτά του ίδιου και των φίλων του που τον συνόδευαν (θα διαβάσουμε αποσπάσματα από τα γραπτά τους για το ταξίδι και την παραμονή σε Κεφαλονιά-Ιθάκη σε μετάφραση), βλέπουμε ότι η ολιγόμηνη παραμονή του στα νησιά μας (σχεδόν 5 μήνες) ήταν πολύ περισσότερο από απλή επίσκεψη. Εδώ το έργο του, η συμβολή του στον σκοπό στον οποίο αφιερώθηκε, τον ίδιο σκοπό των Ελλήνων, ήταν ουσιαστική.
Η κηδεία του Πιότρ Κροπότκιν (Σπάνιο video 1921 Ελληνικοί Υπότιτλοι)
Οι ελληνικοί υπότιτλοι έγιναν απο την Αναρχική σελίδα αντιπληροφόρησης "Μια εποχή στην Κόλαση". (Για ενεργοποίηση πατήστε δεξιά κάτω στο εικονίδιο "υπότιτλοι")
Ο Πέτρος (Πιοτρ) Αλεξέγιεβιτς Κραπότκιν (Ρώσικα Пётр Алексеевич Кропоткин) (Μόσχα, 9 Δεκεμβρίου 1842 -- Ντμιτρόφ, 8 Φεβρουαρίου 1921) ήταν εξέχων Ρώσος αναρχικός. Η κηδεία του έγινε στο κοιμητήριο Νοβοντεβίτσι της Μόσχας παρουσία δεκάδων χιλιάδων αναρχικών και μετατράπηκε σε πορεία διαμαρτυρίας κατά των Μπολσεβίκων με την ανοχή του Λένιν που φοβήθηκε γενικευμένα επεισόδια σε περίπτωση απαγόρευσης ή επέμβασης.
Από το πρακτικό της 37ης Τακτικής δημόσιας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου
Σάμης της 28ης Δεκεμβρίου 2020.
Αριθ. Απόφασης 182/2020
Περίληψη: « Καθορισμός των συντελεστών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού
έτους 2021 (ανταποδοτικά τέλη).».
Στόχος η αναβάθμιση και αξιοποίησή του για την στέγαση εκθεμάτων του Κοργιαλενείου και άλλων συλλογών και η ανάδειξη της συμμετοχής των Κεφαλλήνων στην Επανάσταση του 1821 ενόψει της επετείου των 200 χρόνων.
Η φετινή 9η Φεβρουαρίου είναι ημέρα δέους και στοχασμού, γιατί εντάσσεται στο πλαίσιο της ιστορικής επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, η οποία ενέπνευσε τον Διονύσιο Σολωμό και στην συνέχεια ο ίδιος ενέπνευσε τους επαναστατημένους Έλληνες και τους θαυμαστές τους Ευρωπαίους.
Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση με το "κλείσιμο" των "κόκκινων περιοχών" από τις 6 το απόγευμα!!, ένα ακριβώς χρόνο μετά το πρώτο lockdown, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της απόλυτα αποτυχημένης κυβερνητικής πολιτικής στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΔiΣΙΓΜΑ η εμπεριστατωμένη μελέτη του δρ. Αισθητικής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης, καθηγητή Φιλοσοφίας της Τέχνης και του Πολιτισμού Βασίλη Φιοραβάντε με τίτλο: ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΣΚΛΑΒΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. Αφαίρεση, Τραγικότητα, Μοντερνισμός.
Αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε τις βαθύτατες ευχαριστίες μας σε όλους όσους με οποιονδήποτε τρόπο, συμπαραστάθηκαν στο βαρύτατο πένθος μας για την απώλεια του πολυαγαπημένου μας Ανδρέα.
Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Επιδίωξή του είναι εντός του Φεβρουαρίου να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση.
ΠΕΣΕ&ΕΕΕΕ: Ηχηρό μήνυμα κατά του κοινωνικού στιγματισμού και της απομόνωσης των ατόμων με επιληψία
Καθημερινή είναι η «μάχη» του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου κατά της Επιληψίας (ΠΕΣΕ) και της Ελληνικής Εθνικής Ένωση κατά της Επιληψίας (EEEE) για την καλύτερη ενημέρωση και φροντίδα των ατόμων με επιληψία.
Παρατείνεται μέχρι της 31 Μαρτίου 2021 με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης της 2ης φάσης 2020 του Μεταφορικού Ισοδύναμου επιχειρήσεων.
Μέσω της ΠΝΟ πληροφορούμαστε από σχετικό έγγραφο του ΝΑΤ ότι ο Υπουργός Ε.Ν προχώρησε στην τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων περί Φ/Γ πλοίων σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 2687/53.
Σε ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία Παίδων της χώρας, στο Αγλαΐα Κυριακού τις τελευταίες 15 ημέρες έχουν διαγνωστεί με κοροναϊό περίπου 20 παιδιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Δεκέμβριο στο εν λόγω νοσοκομείο δεν είχαν σχεδόν κανένα περιστατικό.
Η ΔΕΥΑ Κεφαλλονιάς ενημερώνει τους καταναλωτές ΤΚ Γριζάτων, ότι θα προβεί σε διακοπή της υδροδότησης λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης, τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου και εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
Το ενδιαφέρον της ΔΕΗ Ανανεώσιμες αλλά και Ιδιωτικής Εταιρείας προσελκύει η τεχνητή λίμνη Πολυφύτου για την εγκατάσταση πλωτών φωτοβολταϊκών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όπως έγινε γνωστό μέσα από τον χάρτη της ΡΑΕ προκαλώντας ερωτήματα για το μέλλον της λίμνης αλλά και των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στην περιοχή.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο της συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου, πήρε ξεκάθαρη θέση κατά της ανεξέλεγκτης εγκατάστασης αιολικών πάρκων και ανέλαβε ισχυρή πρωτοβουλία για την ανακοπή κάθε σχετικού σχεδιασμού!
H Νατάσα Παπαδοπούλου-Τζαβέλλα μοιράζεται μαζί μας μνήμες, εικόνες και συναισθήματα για τον επί 38 χρόνια σύντροφό της στη ζωή και στο πάλκο, Πάνο Τζαβέλλα.
Στις 27 Ιανουαρίου κλείνουν δώδεκα χρόνια από την ημέρα που έγινε αυτό που δεν κατάφεραν ο πόλεμος, οι φυλακίσεις και τα βασανιστήρια: κόπηκε το νήμα της ζωής του Πάνου Τζαβέλλα. Δίπλα του έως την τελευταία στιγμή στάθηκε η γυναίκα της ζωής του Νατάσα Παπαδοπούλου. Συναντήθηκα μαζί της και μιλήσαμε για τον καλλιτέχνη και τον άνθρωπο πίσω από τα αντάρτικα τραγούδια και το τραγούδι-σύμβολο ενάντια στον μικροαστισμό, τον «Κυρ Παντελή». Εναν άνθρωπο βαθιά καλλιεργημένο, αυτοδίδακτο, έναν αυθεντικό αγωνιστή. Ενα αφιέρωμα στον άνθρωπο που έφτυσε στα μούτρα τον φασισμό, την κρατική καταστολή, τις εξορίες, που αν και βρέθηκε πολλές φορές ένα βήμα πριν από τον θάνατο, του έκλεινε το μάτι και του έλεγε «μια άλλη φορά».
Από το βουνό στην ΕΣΣΔ και στην μπουάτ στην Πλάκα
Ο Πάνος Τζαβέλλας γεννήθηκε στην Κοζάνη. Τον «Μπανανή», όπως τον αποκαλούσαν, ο πόλεμος του ’40 τον βρίσκει στα 15 του χρόνια να οργανώνεται στην ΕΠΟΝ και από εκεί να ανεβαίνει στο βουνό και να εντάσσεται στον ΕΛΑΣ. «Παρατήσαμε τις κιθάρες και τα τραγούδια και αδράξαμε τα όπλα και τους τηλεβόες» έλεγε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Αντάρτης του Δημοκρατικού Στρατού, το καλοκαίρι του 1949 σε ανταλλαγή πυρών με τον στρατό τραυματίζεται στο πόδι. Ενώ γλιτώνει την εκτέλεση, τον ακρωτηριάζουν (κάτι που πιθανότητα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί). Από εκεί και πέρα ξεκινά ο μακρύς δρόμος των φυλακών.
Ο Πάνος Τζαβέλλας το 1971 στην Κυψέλη
Τα «παράσημα» που κουβαλούσε το Τζαβέλας ήταν η καταδίκη του τρεις φορές σε θάνατο και ο εγκλεισμός του σε όλες σχεδόν τις φυλακές της χώρας. Το 1958 αρρώστησε βαριά. «Τον πετάξανε έξω από τον “Αγιο Παύλο”, το νοσοκομείο των κρατουμένων, για να μην τους πεθάνει στη φυλακή. Ενας άνθρωπος πεταμένος που κανείς δεν πήγαινε να τον πάρει» μου λέει η Νατάσα ενθυμούμενη τις εξιστορήσεις του Πάνου Τζαβέλλα. Τότε ήταν που το ΚΚΕ τον φιλοξένησε στο ξενοδοχείο Ατλας στην Αθήνα. «Εκεί έβρισκαν θαλπωρή για δυο τρεις μήνες αγωνιστές που έβγαιναν από τις φυλακές και ήταν άποροι ή μακριά από την οικογένειά τους. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να γίνει μουσείο».
Στη συνέχεια διέμεινε για κάποιους μήνες σε μια σπηλιά στα Τουρκοβούνια. «Είχε μια κιθάρα μαζί του, ένιωθε ελεύθερος». Το 1961 με τη βοήθεια πάλι του ΚΚΕ πηγαίνει στη Σοβιετική Ενωση για θεραπεία. Τα χρόνια αυτά ήταν δημιουργικά και καθοριστικά για εκείνον. Εκεί εξέλιξε περισσότερο τις δεξιότητές του στη μουσική, εκεί τελειοποίησε τα ρωσικά που είχε μάθει στη φυλακή (σε σημείο να μπορεί να μεταφράζει ακόμη και ποίηση). Εκεί έγινε και η θρυλική συνάντηση με τον συνθέτη Ντμίτρι Σοστακόβιτς. «Δυστυχώς το σπίτι μας στην Πειραϊκή κάηκε το 2008 και χάθηκαν τα πάντα, όλες οι παρτιτούρες του, ρωσικά βιβλία που είχε φέρει, τα μουσικά του όργανα και οι επιστολές του με τον Σοστακόβιτς» μου λέει με πικρία.
Ο Πάνος Τζαβέλλας στην ΕΣΣΔ
Το 1965 ο Τζαβέλλας επιστρέφει στην Ελλάδα και ξεκινά να παίζει με την κιθάρα του σε ταβέρνες «για να βγάλει μεροκάματο, να ζήσει». Πιάνει δουλειά σε μπουάτ αλλά όχι για πολύ, μιας και η δικτατορία του 1967 τις έκλεισε και ο ίδιος πήρε τον γνώριμο δρόμο της φυλακής, κατηγορούμενος για παράνομη δράση ενάντια στη χούντα. «Εγώ δούλευα από δώδεκα χρόνων στον φούρνο του πατέρα μου. Ξεκίνησα να σπουδάζω αλλά γενικώς ήθελα να ξεφύγω, ήθελα να τραγουδάω, να κάνω θέατρο. Και τότε έπεσα πάνω στον Πάνο». Τα 25 χρόνια διαφοράς στην ηλικία τους έκαναν αυτήν τη σχέση όχι εύκολα αποδεκτή από το περιβάλλον τους. «Οι φίλοι μάς γύρισαν την πλάτη. Μόνο η μητέρα μου, επειδή είχε δυο εκτελεσμένους αδερφούς αντάρτες, τον αγαπούσε και τον πόναγε».
Το 1971 αποφυλακίζεται οριστικά με τον νόμο περί «μη θεραπεύσιμης ασθένειας» και αρχίζει να εμφανίζεται σε μπουάτ, συντηρητικά όμως καθώς η λογοκρισία της χούντας ήταν «διακριτικά» παρούσα. «Κάποια φορά ήταν ένας ασφαλίτης, νεαρός, που άκουγε τα τραγούδια του Φώτη Αγγουλέ που είχε μελοποιήσει ο Πάνος και είχε συγκινηθεί γιατί ήταν Χιώτης. Του είπε τότε: “Ελα πάνω να ακούσεις, μην κάθεσαι έξω, δεν πειράζει”». H μεταπολίτευση φέρνει μαζί της και την αποθέωση του πολιτικού τραγουδιού κι έτσι ο Τζαβέλλας εφοδιασμένος με τα αντάρτικα και τις δικές του συνθέσεις στήνει το «αντάρτικο λημέρι» στην Πλάκα. «Το 1974 άρχισε η καλύτερη περίοδος για εμάς, στην ιστορική μπουάτ Λήδρα στην Πλάκα» θυμάται η Νατάσα.
«Γινόταν χαμός! Δίναμε δυο παραστάσεις καθημερινά. Από τις 8.30 το βράδυ έως τη 1. Ακόμη θυμάμαι εκείνη την εικόνα, κόσμο να κάθεται μες στο χιόνι και να περιμένει να μας ακούσει. Ερχονταν όλες οι νεολαίες: του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ, αναρχικοί και φώναζαν τα συνθήματά τους. Ο Πάνος συνήθιζε να τους λέει: “Μη φανατίζεστε, ο φανατισμός είναι τύφλωση”. Από εκεί πέρασαν καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Ζωγράφος, ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης, ο Νικόλας Ασιμος, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Γιάννης Ζουγανέλης, η Ισιδώρα Σιδέρη, ο Σάκης Μπουλάς, ο Γιώργος Μεράντζας και πολλοί άλλοι. Τότε άρχισε και η δισκογραφική δραστηριότητά του με τον ζωντανά γραμμένο δίσκο «Τα τραγούδια από το ανταρτικό λημέρι» στη Minos. Η πορεία του απογειώνεται, με τη Νατάσα πάντα δίπλα του. Συναυλίες σε μεγάλα στάδια, αγάπη από τη νεολαία, διεθνής αναγνώριση, συναυλίες στο εξωτερικό.
Ένας ευαίσθητος, σεμνός και ηθικός άνθρωπος
O Πάνος Τζαβέλλας αναβίωσε το αντάρτικο τραγούδι και ταυτίστηκε μαζί του. Ο ίδιος έγραφε ότι τα τραγούδια της Εθνικής Αντίστασης «είναι ο καθρέφτης της λαϊκής ψυχής, είναι οι πόθοι και τα όνειρά του, είναι η κλαγγή των όπλων, βροντή κι αστροπελέκι, είναι κάλεσμα για μάχη, η ψυχή του αγώνα». «Πολλά από τα αντάρτικα τα ήξερε γιατί τα έλεγε κι ο ίδιος στο βουνό. Αλλα τα κατέγραψε από συγκρατούμενούς του στα μπλε τετραδιάκια του όπου κράταγε σημειώσεις. Κάποια από αυτά δεν έχουν δημιουργούς, ήταν λαϊκά τραγούδια» μου λέει η Νατάσα εξηγώντας πώς έγινε η καταγραφή και η διάσωση των αντάρτικων τραγουδιών.
Ωστόσο ο Τζαβέλλας δεν ήταν μόνο τα αντάρτικα. Στις συνθέσεις των προσωπικών του τραγουδιών φαίνεται η γνώση του πάνω σε διάφορα μουσικά είδη, από τη δημοτική μουσική μέχρι τα ρεμπέτικα και από το ροκ μέχρι το λαϊκό. Η μεγάλη του αδυναμία ωστόσο ήταν το ρεμπέτικο. Επί χούντας στις φυλακές Κορυδαλλού έκανε μελέτες στο ρεμπέτικο και το δημοτικό τραγούδι. Του άρεσε επίσης πολύ η τζαζ. Το αξιοθαύμαστο με την περίπτωσή του είναι ότι παρόλο που ήταν αυτοδίδακτος, έγραφε ο ίδιος τις παρτιτούρες και έκανε τις ενορχηστρώσεις, πάντα με εξαίρετους μουσικούς στην ομάδα του. Οι στίχοι των τραγουδιών του μαρτυρούν έναν καλλιτέχνη με εσωτερική καλλιέργεια, βαθιά πίστη στην ελευθερία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Η καλλιτεχνική του πορεία συνεχίστηκε έως και το 1995 σε διάφορες μουσικές σκηνές της Αθήνας και του Πειραιά.
Ο πολιτικός γάμος της Νατάσας Παπαδοπούλου και του Πάνου Τζαβέλλα με κουμπάρο τον Λεωνίδα Κύρκο
Μιλώντας με τη Νατάσα νιώθω ότι αν και πέρασαν δώδεκα χρόνια από τον θάνατο του Πάνου Τζαβέλλα, η παρουσία του δεν έχει σβηστεί από τις σκέψεις της. Μιλάει για εκείνον με θαυμασμό και τρυφερότητα. «Ήταν ένας άνθρωπος ευαίσθητος και ηθικός. Δεν ξεπουλήθηκε ποτέ. Όχι μόνο στην πολιτική αλλά ούτε στις δισκογραφικές εταιρείες παρακάλεσε ποτέ. Ηταν σεμνός, δεν τσακωνόταν. Ο Πάνος ήταν πάντα περιθώριο και δεν ήθελε να φαίνεται. Του έλεγα να εμφανιστεί στην ΕΡΤ για να τον δει ο κόσμος. Μου έλεγε: “Δεν θα παρακαλέσω. Εάν θέλουν, ας έρθουν”. Και στο πάλκο τον παρότρυνα να πει τα δικά του τραγούδια, να τον ακούσουν σαν συνθέτη, τραγουδοποιό». Αλλά και στην πολιτική δεν εξαργύρωσε τα τόσα χρόνια αγώνα. «Ο Ανδρέας Παπανδρέου ήθελε να τον κάνει βουλευτή Κοζάνης. Εκείνος όμως απαντούσε: “Δεν πήγα φυλακές για να πάρω αξιώματα. Με τιμάτε, αλλά είμαι ένας απλός αγωνιστής και καλλιτέχνης”». Με τη διάσπαση του ΚΚΕ το 1968 ο Τζαβέλλας ακολούθησε –πιστά για το υπόλοιπο της ζωής του– το ΚΚΕ εσωτερικού. Παρά ταύτα ήταν πάντα ενωτικός. «Και τώρα να ζούσε θα ήθελε την ενότητα, “να γίνει το καινούργιο ΕΑΜ”. Και τότε ένας κοινός εχθρός υπήρχε, ο φασισμός, όπως και σήμερα με τη φασίζουσα Δεξιά που μας κυβερνά» λέει η Νατάσα.
Σε ταξίδι στο Μαρόκο
Η σχέση του με τα χρήματα ανύπαρκτη. «Δεν ασχολούνταν καθόλου με το πόσα θα του δώσουν, τον ένοιαζε μόνο να τραγουδάει. Ο,τι του έβαζαν τα έπαιρνε. Το μόνο που αγοράσαμε είναι το δώμα στην Πειραϊκή – ήθελε να είναι κοντά στη θάλασσα. Μας έλεγαν “πάρτε κι άλλο”. Τι να το κάναμε; Δεν κάναμε και παιδιά από επιλογή». Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους το αξιοποίησαν σε ταξίδια. «Από νέος στον αγώνα, ακρωτηριάστηκε, βασανίστηκε κι όμως άντεχε, ήταν σκληραγωγημένος. Ανέβηκε στο Θιβέτ, το Σινικό Τείχος, πήγαμε στην Ινδία, την Μπανγκόκ, στο Μαρόκο». Μου περιγράφει έναν άνθρωπο γεμάτο πάθος για ζωή. «Αυτό ήταν που θαύμαζα σε αυτόν. Εάν έβλεπες πώς κολύμπαγε, έπεφτε από βράχους! Έγινα κι εγώ χειμερινή κολυμβήτρια μαζί του. Κοιμόταν στη βεράντα χειμώνα καλοκαίρι, δεν ήθελε να νιώθει φυλακισμένος. Φόραγε πάντα μια πετσέτα στα μάτια γιατί στη φυλακή τούς έχουν πάντα ανοιχτό το φως· του είχε μείνει η συνήθεια». Ένας άνθρωπος που έσφηζε από ζωή, που αγαπούσε την νεότητα και τον αγαπούσαν οι νέοι. «Τον αγαπούσαν γιατί δεν ήταν ο άκαμπτος αγωνιστής. Συνήθιζε να λέει: "Οι παλιοί θέλουμε ασβεστόλακκο και να μας πετάξετε στα σκατά. Εσείς πάτε μπροστά, μην μας ακούτε, να έχετε τη δικιά σας φωνή". Ακόμη και σήμερα μου κάνει εντύπωση πόσοι νέοι έρχονται στα αφιερώματα που κάνουμε και γνωρίζουν τα τραγούδια του».
Καίτυ Γκρέυ-Πάνος Τζαβέλλας
Τόσα χρόνια συμβίωσης ωστόσο δεν μπορούν να περάσουν χωρίς διαφωνίες και συμβιβασμούς. «Μερικές φορές ήταν αυστηρός μαζί μου – θα μου πεις είχαμε 25 χρόνια διαφορά. Λίγο ζήλευε, κοριτσάκι ήμουν εγώ αλλά ταυτόχρονα πολύ σεμνή, δεν ήθελα να δίνω κανένα δικαίωμα. Το προσωπικό μου παράπονο ήταν ότι ενώ γνώριζε σημαντικούς ανθρώπους, όπως τον Λεοντή, τον Λοΐζο, τον Μίκη, δεν τους μίλησε ποτέ για εμένα. Θα ήθελα να τραγουδήσω και με άλλους γιατί είχα ταυτιστεί πλήρως μαζί του. Οχι ότι ήταν υποτιμητικό, αλλά ήθελα να ξεφύγω λίγο. Ήμουν νέα, ήθελα να πω κι άλλα τραγούδια. Αλλά δεν πειράζει, δεν μετανιώνω».
Ο Πάνος Τζαβέλλας ήταν ένας άνθρωπος που νιώθω ότι θα ήθελα να έχω γνωρίσει. Πιστός στα πιστεύω του μέχρι τέλους. «Ηταν στον Ερυθρό Σταυρό άρρωστος όταν του είπα για τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Μου απάντησε: “Τα κτήνη ακόμη σκοτώνουν το μέλλον μας;”» θυμάται η Νατάσα.
Με γνώμονα το κέρδος η διανομή των εμβολίων για τον κορωνοϊό
«Αυτοί που αναπτύσσουν τα εμβόλια διατηρούν τα πνευματικά τους δικαιώματα. Για πολλές δεκαετίες τα προγράμματα έρευνας που χρηματοδοτήθηκαν από το Δημόσιο προβλέπουν ότι οι δικαιούχοι εταιρείες / πανεπιστήμια διατηρούν τα παραγόμενα πνευματικά δικαιώματα».
Σύμφωνα με τελευταία έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας (World Energy Council – WEC), η χώρα μας βελτιώνει τη θέση της στο δείκτη «World Energy Trilemma». Η Ελλάδα το 2020 κατατάσσεται στην 39η θέση από τις 108 χώρες που εξετάζονται, ανεβαίνοντας 8 θέσεις σε σχέση με το 2019 (που βρίσκονταν στην 47η θέση).
Γεώργιου Μοσχόπουλου: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ (1940–1949)
Το νέο βιβλίο
του Γεωργίου Ν. Μοσχοπούλου
τ. Καθηγητή Νεότερης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πατρών
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ (1940–1949)
Τόμος Τρίτος
Πόλεμος – Κατοχή – Εμφύλιος
Εκτύπωση ALCODI, σελ. 468, Αθήνα 2020
Γεράσιμος και Νίκη Μπάλλα
Με τον παρόντα τρίτο τόμο της Ιστορίας της Κεφαλονιάς, ο Καθηγητής Γεώργιος Ν. Μοσχόπουλος ολοκληρώνει το θεμελιώδες για την Ιστορία του νησιού μας έργο του, με το οποίο καλύπτεται πλήρως η Ιστορία της Κεφαλονιάς από τα αρχαία χρόνια ως το 1949.
Εισήγηση για την εφαρμογή των εγκεκριμένων, από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μελετών για το θολωτό τάφο Τζαννάτων Κεφαλονιάς.
Ο μυκηναϊκός τάφος Τζαννάτων Κεφαλονιάς είναι ο μεγαλύτερος γνωστός με σχήμα κυψέλης ή θολωτός τάφος στα Ιόνια Νησιά και είναι μοναδικός στο είδος του. Θεωρείται πως είναι ένας βασιλικός τάφος με σημαντικά ευρήματα.
Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ συμπαρατάσσεται με τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών γονέων και μαθητών, μπροστά στο νέο άνοιγμα των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και απαιτεί να παρθούν έστω και καθυστερημένα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για να παραμείνουν ανοιχτά.
Έχοντας υπ' όψη:
1. Τις διατάξεις:
α. των άρθρου 66 του Ν. 4270/2014 "Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και
εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες
διατάξεις " (Α'143) όπως ισχύει,
β. της περίπτ. ε' της παρ.1 του άρθρου 58 του ν.3852/2010 (Α' 87),
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 2ης Τακτικής δημόσιας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου
Σάμης της 15ης Ιανουαρίου 2021.
Αριθ. Απόφασης 5/2021
Περίληψη: «Έγκριση Πρακτικού για μελέτη Άσσου.».
Στη Σάμη σήμερα την 15η Ιανουαρίου 2021 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00 π.μ.
συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1
της από 11.03.2020 (ΦΕΚ Α’ 55) Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 2ης Τακτικής δημόσιας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου
Σάμης της 15ης Ιανουαρίου 2021.
Αριθ. Απόφασης 8/2021
Περίληψη: « Αποδοχή 500.000 Ε.».
Στη Σάμη σήμερα την 15η Ιανουαρίου 2021 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00 π.μ.
συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1
της από 11.03.2020 (ΦΕΚ Α’ 55) Πράξης Νομοθετικού
Ένα σύνθημα που αντηχούσε τις περασμένες δεκαετίες (η ΠΕΝΕΝ το διατηρεί στο ακέραιο και σήμερα στις κινητοποιήσεις της) στις Ναυτεργατικές συγκεντρώσεις - διαδηλώσεις, που έδειχνε ξεκάθαρα τον ταξικό χαρακτήρα της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στην Ναυτιλία και στο ΥΕΝ και με το οποίο οι Ναυτεργάτες αποδοκίμαζαν την γραμμή σύμπλευσης κυβέρνησης - εφοπλιστών, ήταν το παρακάτω: "Εφοπλιστές και Υπουργείο το ίδιο Σωματείο".