Το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο της συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου, πήρε ξεκάθαρη θέση κατά της ανεξέλεγκτης εγκατάστασης αιολικών πάρκων και ανέλαβε ισχυρή πρωτοβουλία για την ανακοπή κάθε σχετικού σχεδιασμού!
H Νατάσα Παπαδοπούλου-Τζαβέλλα μοιράζεται μαζί μας μνήμες, εικόνες και συναισθήματα για τον επί 38 χρόνια σύντροφό της στη ζωή και στο πάλκο, Πάνο Τζαβέλλα.
Στις 27 Ιανουαρίου κλείνουν δώδεκα χρόνια από την ημέρα που έγινε αυτό που δεν κατάφεραν ο πόλεμος, οι φυλακίσεις και τα βασανιστήρια: κόπηκε το νήμα της ζωής του Πάνου Τζαβέλλα. Δίπλα του έως την τελευταία στιγμή στάθηκε η γυναίκα της ζωής του Νατάσα Παπαδοπούλου. Συναντήθηκα μαζί της και μιλήσαμε για τον καλλιτέχνη και τον άνθρωπο πίσω από τα αντάρτικα τραγούδια και το τραγούδι-σύμβολο ενάντια στον μικροαστισμό, τον «Κυρ Παντελή». Εναν άνθρωπο βαθιά καλλιεργημένο, αυτοδίδακτο, έναν αυθεντικό αγωνιστή. Ενα αφιέρωμα στον άνθρωπο που έφτυσε στα μούτρα τον φασισμό, την κρατική καταστολή, τις εξορίες, που αν και βρέθηκε πολλές φορές ένα βήμα πριν από τον θάνατο, του έκλεινε το μάτι και του έλεγε «μια άλλη φορά».
Από το βουνό στην ΕΣΣΔ και στην μπουάτ στην Πλάκα
Ο Πάνος Τζαβέλλας γεννήθηκε στην Κοζάνη. Τον «Μπανανή», όπως τον αποκαλούσαν, ο πόλεμος του ’40 τον βρίσκει στα 15 του χρόνια να οργανώνεται στην ΕΠΟΝ και από εκεί να ανεβαίνει στο βουνό και να εντάσσεται στον ΕΛΑΣ. «Παρατήσαμε τις κιθάρες και τα τραγούδια και αδράξαμε τα όπλα και τους τηλεβόες» έλεγε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Αντάρτης του Δημοκρατικού Στρατού, το καλοκαίρι του 1949 σε ανταλλαγή πυρών με τον στρατό τραυματίζεται στο πόδι. Ενώ γλιτώνει την εκτέλεση, τον ακρωτηριάζουν (κάτι που πιθανότητα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί). Από εκεί και πέρα ξεκινά ο μακρύς δρόμος των φυλακών.
Ο Πάνος Τζαβέλλας το 1971 στην Κυψέλη
Τα «παράσημα» που κουβαλούσε το Τζαβέλας ήταν η καταδίκη του τρεις φορές σε θάνατο και ο εγκλεισμός του σε όλες σχεδόν τις φυλακές της χώρας. Το 1958 αρρώστησε βαριά. «Τον πετάξανε έξω από τον “Αγιο Παύλο”, το νοσοκομείο των κρατουμένων, για να μην τους πεθάνει στη φυλακή. Ενας άνθρωπος πεταμένος που κανείς δεν πήγαινε να τον πάρει» μου λέει η Νατάσα ενθυμούμενη τις εξιστορήσεις του Πάνου Τζαβέλλα. Τότε ήταν που το ΚΚΕ τον φιλοξένησε στο ξενοδοχείο Ατλας στην Αθήνα. «Εκεί έβρισκαν θαλπωρή για δυο τρεις μήνες αγωνιστές που έβγαιναν από τις φυλακές και ήταν άποροι ή μακριά από την οικογένειά τους. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να γίνει μουσείο».
Στη συνέχεια διέμεινε για κάποιους μήνες σε μια σπηλιά στα Τουρκοβούνια. «Είχε μια κιθάρα μαζί του, ένιωθε ελεύθερος». Το 1961 με τη βοήθεια πάλι του ΚΚΕ πηγαίνει στη Σοβιετική Ενωση για θεραπεία. Τα χρόνια αυτά ήταν δημιουργικά και καθοριστικά για εκείνον. Εκεί εξέλιξε περισσότερο τις δεξιότητές του στη μουσική, εκεί τελειοποίησε τα ρωσικά που είχε μάθει στη φυλακή (σε σημείο να μπορεί να μεταφράζει ακόμη και ποίηση). Εκεί έγινε και η θρυλική συνάντηση με τον συνθέτη Ντμίτρι Σοστακόβιτς. «Δυστυχώς το σπίτι μας στην Πειραϊκή κάηκε το 2008 και χάθηκαν τα πάντα, όλες οι παρτιτούρες του, ρωσικά βιβλία που είχε φέρει, τα μουσικά του όργανα και οι επιστολές του με τον Σοστακόβιτς» μου λέει με πικρία.
Ο Πάνος Τζαβέλλας στην ΕΣΣΔ
Το 1965 ο Τζαβέλλας επιστρέφει στην Ελλάδα και ξεκινά να παίζει με την κιθάρα του σε ταβέρνες «για να βγάλει μεροκάματο, να ζήσει». Πιάνει δουλειά σε μπουάτ αλλά όχι για πολύ, μιας και η δικτατορία του 1967 τις έκλεισε και ο ίδιος πήρε τον γνώριμο δρόμο της φυλακής, κατηγορούμενος για παράνομη δράση ενάντια στη χούντα. «Εγώ δούλευα από δώδεκα χρόνων στον φούρνο του πατέρα μου. Ξεκίνησα να σπουδάζω αλλά γενικώς ήθελα να ξεφύγω, ήθελα να τραγουδάω, να κάνω θέατρο. Και τότε έπεσα πάνω στον Πάνο». Τα 25 χρόνια διαφοράς στην ηλικία τους έκαναν αυτήν τη σχέση όχι εύκολα αποδεκτή από το περιβάλλον τους. «Οι φίλοι μάς γύρισαν την πλάτη. Μόνο η μητέρα μου, επειδή είχε δυο εκτελεσμένους αδερφούς αντάρτες, τον αγαπούσε και τον πόναγε».
Το 1971 αποφυλακίζεται οριστικά με τον νόμο περί «μη θεραπεύσιμης ασθένειας» και αρχίζει να εμφανίζεται σε μπουάτ, συντηρητικά όμως καθώς η λογοκρισία της χούντας ήταν «διακριτικά» παρούσα. «Κάποια φορά ήταν ένας ασφαλίτης, νεαρός, που άκουγε τα τραγούδια του Φώτη Αγγουλέ που είχε μελοποιήσει ο Πάνος και είχε συγκινηθεί γιατί ήταν Χιώτης. Του είπε τότε: “Ελα πάνω να ακούσεις, μην κάθεσαι έξω, δεν πειράζει”». H μεταπολίτευση φέρνει μαζί της και την αποθέωση του πολιτικού τραγουδιού κι έτσι ο Τζαβέλλας εφοδιασμένος με τα αντάρτικα και τις δικές του συνθέσεις στήνει το «αντάρτικο λημέρι» στην Πλάκα. «Το 1974 άρχισε η καλύτερη περίοδος για εμάς, στην ιστορική μπουάτ Λήδρα στην Πλάκα» θυμάται η Νατάσα.
«Γινόταν χαμός! Δίναμε δυο παραστάσεις καθημερινά. Από τις 8.30 το βράδυ έως τη 1. Ακόμη θυμάμαι εκείνη την εικόνα, κόσμο να κάθεται μες στο χιόνι και να περιμένει να μας ακούσει. Ερχονταν όλες οι νεολαίες: του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ, αναρχικοί και φώναζαν τα συνθήματά τους. Ο Πάνος συνήθιζε να τους λέει: “Μη φανατίζεστε, ο φανατισμός είναι τύφλωση”. Από εκεί πέρασαν καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Ζωγράφος, ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης, ο Νικόλας Ασιμος, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Γιάννης Ζουγανέλης, η Ισιδώρα Σιδέρη, ο Σάκης Μπουλάς, ο Γιώργος Μεράντζας και πολλοί άλλοι. Τότε άρχισε και η δισκογραφική δραστηριότητά του με τον ζωντανά γραμμένο δίσκο «Τα τραγούδια από το ανταρτικό λημέρι» στη Minos. Η πορεία του απογειώνεται, με τη Νατάσα πάντα δίπλα του. Συναυλίες σε μεγάλα στάδια, αγάπη από τη νεολαία, διεθνής αναγνώριση, συναυλίες στο εξωτερικό.
Ένας ευαίσθητος, σεμνός και ηθικός άνθρωπος
O Πάνος Τζαβέλλας αναβίωσε το αντάρτικο τραγούδι και ταυτίστηκε μαζί του. Ο ίδιος έγραφε ότι τα τραγούδια της Εθνικής Αντίστασης «είναι ο καθρέφτης της λαϊκής ψυχής, είναι οι πόθοι και τα όνειρά του, είναι η κλαγγή των όπλων, βροντή κι αστροπελέκι, είναι κάλεσμα για μάχη, η ψυχή του αγώνα». «Πολλά από τα αντάρτικα τα ήξερε γιατί τα έλεγε κι ο ίδιος στο βουνό. Αλλα τα κατέγραψε από συγκρατούμενούς του στα μπλε τετραδιάκια του όπου κράταγε σημειώσεις. Κάποια από αυτά δεν έχουν δημιουργούς, ήταν λαϊκά τραγούδια» μου λέει η Νατάσα εξηγώντας πώς έγινε η καταγραφή και η διάσωση των αντάρτικων τραγουδιών.
Ωστόσο ο Τζαβέλλας δεν ήταν μόνο τα αντάρτικα. Στις συνθέσεις των προσωπικών του τραγουδιών φαίνεται η γνώση του πάνω σε διάφορα μουσικά είδη, από τη δημοτική μουσική μέχρι τα ρεμπέτικα και από το ροκ μέχρι το λαϊκό. Η μεγάλη του αδυναμία ωστόσο ήταν το ρεμπέτικο. Επί χούντας στις φυλακές Κορυδαλλού έκανε μελέτες στο ρεμπέτικο και το δημοτικό τραγούδι. Του άρεσε επίσης πολύ η τζαζ. Το αξιοθαύμαστο με την περίπτωσή του είναι ότι παρόλο που ήταν αυτοδίδακτος, έγραφε ο ίδιος τις παρτιτούρες και έκανε τις ενορχηστρώσεις, πάντα με εξαίρετους μουσικούς στην ομάδα του. Οι στίχοι των τραγουδιών του μαρτυρούν έναν καλλιτέχνη με εσωτερική καλλιέργεια, βαθιά πίστη στην ελευθερία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Η καλλιτεχνική του πορεία συνεχίστηκε έως και το 1995 σε διάφορες μουσικές σκηνές της Αθήνας και του Πειραιά.
Ο πολιτικός γάμος της Νατάσας Παπαδοπούλου και του Πάνου Τζαβέλλα με κουμπάρο τον Λεωνίδα Κύρκο
Μιλώντας με τη Νατάσα νιώθω ότι αν και πέρασαν δώδεκα χρόνια από τον θάνατο του Πάνου Τζαβέλλα, η παρουσία του δεν έχει σβηστεί από τις σκέψεις της. Μιλάει για εκείνον με θαυμασμό και τρυφερότητα. «Ήταν ένας άνθρωπος ευαίσθητος και ηθικός. Δεν ξεπουλήθηκε ποτέ. Όχι μόνο στην πολιτική αλλά ούτε στις δισκογραφικές εταιρείες παρακάλεσε ποτέ. Ηταν σεμνός, δεν τσακωνόταν. Ο Πάνος ήταν πάντα περιθώριο και δεν ήθελε να φαίνεται. Του έλεγα να εμφανιστεί στην ΕΡΤ για να τον δει ο κόσμος. Μου έλεγε: “Δεν θα παρακαλέσω. Εάν θέλουν, ας έρθουν”. Και στο πάλκο τον παρότρυνα να πει τα δικά του τραγούδια, να τον ακούσουν σαν συνθέτη, τραγουδοποιό». Αλλά και στην πολιτική δεν εξαργύρωσε τα τόσα χρόνια αγώνα. «Ο Ανδρέας Παπανδρέου ήθελε να τον κάνει βουλευτή Κοζάνης. Εκείνος όμως απαντούσε: “Δεν πήγα φυλακές για να πάρω αξιώματα. Με τιμάτε, αλλά είμαι ένας απλός αγωνιστής και καλλιτέχνης”». Με τη διάσπαση του ΚΚΕ το 1968 ο Τζαβέλλας ακολούθησε –πιστά για το υπόλοιπο της ζωής του– το ΚΚΕ εσωτερικού. Παρά ταύτα ήταν πάντα ενωτικός. «Και τώρα να ζούσε θα ήθελε την ενότητα, “να γίνει το καινούργιο ΕΑΜ”. Και τότε ένας κοινός εχθρός υπήρχε, ο φασισμός, όπως και σήμερα με τη φασίζουσα Δεξιά που μας κυβερνά» λέει η Νατάσα.
Σε ταξίδι στο Μαρόκο
Η σχέση του με τα χρήματα ανύπαρκτη. «Δεν ασχολούνταν καθόλου με το πόσα θα του δώσουν, τον ένοιαζε μόνο να τραγουδάει. Ο,τι του έβαζαν τα έπαιρνε. Το μόνο που αγοράσαμε είναι το δώμα στην Πειραϊκή – ήθελε να είναι κοντά στη θάλασσα. Μας έλεγαν “πάρτε κι άλλο”. Τι να το κάναμε; Δεν κάναμε και παιδιά από επιλογή». Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους το αξιοποίησαν σε ταξίδια. «Από νέος στον αγώνα, ακρωτηριάστηκε, βασανίστηκε κι όμως άντεχε, ήταν σκληραγωγημένος. Ανέβηκε στο Θιβέτ, το Σινικό Τείχος, πήγαμε στην Ινδία, την Μπανγκόκ, στο Μαρόκο». Μου περιγράφει έναν άνθρωπο γεμάτο πάθος για ζωή. «Αυτό ήταν που θαύμαζα σε αυτόν. Εάν έβλεπες πώς κολύμπαγε, έπεφτε από βράχους! Έγινα κι εγώ χειμερινή κολυμβήτρια μαζί του. Κοιμόταν στη βεράντα χειμώνα καλοκαίρι, δεν ήθελε να νιώθει φυλακισμένος. Φόραγε πάντα μια πετσέτα στα μάτια γιατί στη φυλακή τούς έχουν πάντα ανοιχτό το φως· του είχε μείνει η συνήθεια». Ένας άνθρωπος που έσφηζε από ζωή, που αγαπούσε την νεότητα και τον αγαπούσαν οι νέοι. «Τον αγαπούσαν γιατί δεν ήταν ο άκαμπτος αγωνιστής. Συνήθιζε να λέει: "Οι παλιοί θέλουμε ασβεστόλακκο και να μας πετάξετε στα σκατά. Εσείς πάτε μπροστά, μην μας ακούτε, να έχετε τη δικιά σας φωνή". Ακόμη και σήμερα μου κάνει εντύπωση πόσοι νέοι έρχονται στα αφιερώματα που κάνουμε και γνωρίζουν τα τραγούδια του».
Καίτυ Γκρέυ-Πάνος Τζαβέλλας
Τόσα χρόνια συμβίωσης ωστόσο δεν μπορούν να περάσουν χωρίς διαφωνίες και συμβιβασμούς. «Μερικές φορές ήταν αυστηρός μαζί μου – θα μου πεις είχαμε 25 χρόνια διαφορά. Λίγο ζήλευε, κοριτσάκι ήμουν εγώ αλλά ταυτόχρονα πολύ σεμνή, δεν ήθελα να δίνω κανένα δικαίωμα. Το προσωπικό μου παράπονο ήταν ότι ενώ γνώριζε σημαντικούς ανθρώπους, όπως τον Λεοντή, τον Λοΐζο, τον Μίκη, δεν τους μίλησε ποτέ για εμένα. Θα ήθελα να τραγουδήσω και με άλλους γιατί είχα ταυτιστεί πλήρως μαζί του. Οχι ότι ήταν υποτιμητικό, αλλά ήθελα να ξεφύγω λίγο. Ήμουν νέα, ήθελα να πω κι άλλα τραγούδια. Αλλά δεν πειράζει, δεν μετανιώνω».
Ο Πάνος Τζαβέλλας ήταν ένας άνθρωπος που νιώθω ότι θα ήθελα να έχω γνωρίσει. Πιστός στα πιστεύω του μέχρι τέλους. «Ηταν στον Ερυθρό Σταυρό άρρωστος όταν του είπα για τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Μου απάντησε: “Τα κτήνη ακόμη σκοτώνουν το μέλλον μας;”» θυμάται η Νατάσα.
Με γνώμονα το κέρδος η διανομή των εμβολίων για τον κορωνοϊό
«Αυτοί που αναπτύσσουν τα εμβόλια διατηρούν τα πνευματικά τους δικαιώματα. Για πολλές δεκαετίες τα προγράμματα έρευνας που χρηματοδοτήθηκαν από το Δημόσιο προβλέπουν ότι οι δικαιούχοι εταιρείες / πανεπιστήμια διατηρούν τα παραγόμενα πνευματικά δικαιώματα».
Σύμφωνα με τελευταία έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας (World Energy Council – WEC), η χώρα μας βελτιώνει τη θέση της στο δείκτη «World Energy Trilemma». Η Ελλάδα το 2020 κατατάσσεται στην 39η θέση από τις 108 χώρες που εξετάζονται, ανεβαίνοντας 8 θέσεις σε σχέση με το 2019 (που βρίσκονταν στην 47η θέση).
Γεώργιου Μοσχόπουλου: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ (1940–1949)
Το νέο βιβλίο
του Γεωργίου Ν. Μοσχοπούλου
τ. Καθηγητή Νεότερης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πατρών
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ (1940–1949)
Τόμος Τρίτος
Πόλεμος – Κατοχή – Εμφύλιος
Εκτύπωση ALCODI, σελ. 468, Αθήνα 2020
Γεράσιμος και Νίκη Μπάλλα
Με τον παρόντα τρίτο τόμο της Ιστορίας της Κεφαλονιάς, ο Καθηγητής Γεώργιος Ν. Μοσχόπουλος ολοκληρώνει το θεμελιώδες για την Ιστορία του νησιού μας έργο του, με το οποίο καλύπτεται πλήρως η Ιστορία της Κεφαλονιάς από τα αρχαία χρόνια ως το 1949.
Εισήγηση για την εφαρμογή των εγκεκριμένων, από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μελετών για το θολωτό τάφο Τζαννάτων Κεφαλονιάς.
Ο μυκηναϊκός τάφος Τζαννάτων Κεφαλονιάς είναι ο μεγαλύτερος γνωστός με σχήμα κυψέλης ή θολωτός τάφος στα Ιόνια Νησιά και είναι μοναδικός στο είδος του. Θεωρείται πως είναι ένας βασιλικός τάφος με σημαντικά ευρήματα.
Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ συμπαρατάσσεται με τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών γονέων και μαθητών, μπροστά στο νέο άνοιγμα των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και απαιτεί να παρθούν έστω και καθυστερημένα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για να παραμείνουν ανοιχτά.
Έχοντας υπ' όψη:
1. Τις διατάξεις:
α. των άρθρου 66 του Ν. 4270/2014 "Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και
εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες
διατάξεις " (Α'143) όπως ισχύει,
β. της περίπτ. ε' της παρ.1 του άρθρου 58 του ν.3852/2010 (Α' 87),
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 2ης Τακτικής δημόσιας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου
Σάμης της 15ης Ιανουαρίου 2021.
Αριθ. Απόφασης 5/2021
Περίληψη: «Έγκριση Πρακτικού για μελέτη Άσσου.».
Στη Σάμη σήμερα την 15η Ιανουαρίου 2021 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00 π.μ.
συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1
της από 11.03.2020 (ΦΕΚ Α’ 55) Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 2ης Τακτικής δημόσιας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου
Σάμης της 15ης Ιανουαρίου 2021.
Αριθ. Απόφασης 8/2021
Περίληψη: « Αποδοχή 500.000 Ε.».
Στη Σάμη σήμερα την 15η Ιανουαρίου 2021 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00 π.μ.
συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1
της από 11.03.2020 (ΦΕΚ Α’ 55) Πράξης Νομοθετικού
Ένα σύνθημα που αντηχούσε τις περασμένες δεκαετίες (η ΠΕΝΕΝ το διατηρεί στο ακέραιο και σήμερα στις κινητοποιήσεις της) στις Ναυτεργατικές συγκεντρώσεις - διαδηλώσεις, που έδειχνε ξεκάθαρα τον ταξικό χαρακτήρα της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στην Ναυτιλία και στο ΥΕΝ και με το οποίο οι Ναυτεργάτες αποδοκίμαζαν την γραμμή σύμπλευσης κυβέρνησης - εφοπλιστών, ήταν το παρακάτω: "Εφοπλιστές και Υπουργείο το ίδιο Σωματείο".
Σχολικές Μονάδες Π.Ε. &
Δ.Ε. δια των Δ/νσεων Εκπ/σης
ΘΕΜΑ:
Επιστημονική
Τηλε-διημερίδα: «Η
μετάβαση της εκπαιδευτικής κοινότητας
στην ψηφιακή εποχή και η αξιοποίηση της
εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Από τη θεωρία
στην πράξη»
Θέμα: Αναγκαιότητα ενημέρωσης του κοινού σχετικά τον ορθό τρόπο ταΐσματος των πτηνών στην περιοχή της λιμνοθάλασσας του Κουτάβου.
Μία από τις πιο διαδεδομένες συνήθειες των επισκεπτών της λιμνοθάλασσας του Κουτάβου είναι η παροχή τροφής στα είδη της ορνιθοπανίδας της περιοχής, συνηθέστερα με τη μορφή των αρτοσκευασμάτων.
LAST CALL ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΡΑΦΑ !!!Τελευταία ευκαιρία για να σωθούν από την καταστροφή τα Ελληνικά Ιμαλάια. Μην μένεις αμέτοχος μπροστά στο έγκλημα.
Πάρε μέρος και εσύ στην ηλεκτρονική διαβούλευση όπου κι αν βρίσκεσαι, στέλνοντας ταυτόχρονα ένα ηχηρό μήνυμα και για τις υπόλοιπες περιοχές βουνά & νησιά που κινδυνεύουν από την μάστιγα των αιολικών εργοστασίων.
3 Ioυλίου 1964. Δύο μέρες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο υποψήφιος δήμαρχος της Εθνικής Ριζοσπαστικής Ένωσης (ΕΡΕ), Γιώργος Πλυτάς πραγματοποιούσε την προεκλογική του συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Ο Διονύσης Γερολυμάτος, με καταγωγή από το Πυργί της Κεφαλονιάς, γεννήθηκε το 1938 στην Πάτρα, όπου και μεγάλωσε και πέρασε το μεγάλο μέρος της ζωής του παράλληλα με την παραγωγική διαμονή του στο Χαλάνδρι της Αττικής. Ήδη από την ηλικία των 15 ετών έλαβε τα πρώτα μαθήματα σχεδίου και εισαγωγής στην ιστορία της Τέχνης και της φιλοσοφίας από τον ζωγράφο Γεώργιο Παπαδημητρίου-Φάωνα. Το 1959 εισήχθη πρώτος στην ΑΣΚΤ, λαμβάνοντας σε όλα τα έτη σπουδών υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Ενημερώνουμε τους πληγέντες επιχειρηματίες
της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
και Ιθάκης ότι οι Επιτροπές που είναι
αρμόδιες για την διενέργεια αυτοψιών
σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από την
Θεομηνία “Ιανός” και οι οποίες λόγω
της εφαρμογής των έκτακτων μέτρων
προστασίας της δημόσιας υγείας από την
πανδημία του Κορωνοϊού είχαν σταματήσει
τη διενέργεια αυτοψιών, θα συνεχίσουν
το έργο τους από Δευτέρα 08.02.2021.
Με την υπ΄αριθμ. 4426 Φ. 201.1 / 21-01-2021 Απόφαση κ. Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος, από 29-01-2021 καθήκοντα Διοικητή της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Κεφαλληνίας, ανέλαβε ο Πύραρχος Ψαρρός Κωνσταντίνος του Γεωργίου.
Ήταν Γενάρης του 1970. Οι μέρες περνούσαν γρήγορα και όσο το ημερολόγιο μαδούσε τόσο ένιωθα τον ψυχολογικό μου κόσμο να στροβιλίζεται ανεξέλεγκτα.
Πλησίαζε η μέρα που θα εγκατέλειπα ότι είχα αγαπήσει για να αρχίσω το μεγάλο μου ταξίδι προς το νότο, την Αυστραλία. Εκεί που θα κυνηγούσα τα όνειρά μου.
Αλγεινή εντύπωση στους πολίτες της Ζακύνθου αλλά και των υπόλοιπων νησιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων προκαλεί η αποκάλυψη ενός ψευτοδιαγωνισμού που έστησε η ΠΙΝ/Κράτσα και ανέλαβε να υλοποιήσει η περιφερειακή ενότητα Ζακύνθου (ΠΕΖ) και ο εκεί χωρικός αντιπεριφερειάρχης.
Το Μπιτκόιν είναι ένα ψηφιακό νόμισμα
το οποίο δεν υπάρχει επισήμως σε καμία
φυσική μορφή, κερμάτων ή χαρτονομισμάτων.
Δεν παράγεται από καμία συγκεκριμένη
χώρα. Δεν ελέγχεται από καμία συγκεκριμένη
τράπεζα ή κυβέρνηση. Η παραγωγή του, η
αποθήκευσή του, η διακίνησή του, και
όλες οι συναλλαγές με αυτό γίνονται
αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
Ενημερώνουμε τους πληγέντες επιχειρηματίες της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας και Ιθάκης ότι οι Επιτροπές που είναι αρμόδιες για την διενέργεια αυτοψιών σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από την Θεομηνία “Ιανός”, και οι οποίες λόγω της εφαρμογής των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από την πανδημία του Κορωνοϊού είχαν σταματήσει τη διενέργεια αυτοψιών, θα συνεχίσουν το έργο τους από τη Δευτέρα 08.02.2021.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
ΠΡΟΣ
ΔΗΜΟΥΣ ΣΑΜΗΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ & ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΠΡΟΣ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΑΙΝΟΥ
Η Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Κεφαλονιάς Κατά των Αιολικων , έχοντας πλήρη εικόνα για την συσχέτιση των Αιολικών Πάρκων με τα πλημμυρικά φαινόμενα της περιοχής της Πυλάρου, με το μέγεθος της περιβαλλοντικής και όχι μόνο καταστροφής των περιοχών στις οποίες εγκαθίστανται τα Αιολικά, με την γνώση και τις τεκμηριωμένες και επιστημονικές αποδείξεις σε τοπικό αλλά και πανελλαδικό επίπεδο αλλά και με τις τρέχουσες εξελίξεις
Από τις 16 του Γενάρη το δρομολόγιο Ιθάκη Σάμη Πάτρα ,διακόπηκε όπως αποφάσισε η Levante Ferries , γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της τις λαϊκές ανάγκες.
Από τις 16 του Γενάρη βρισκόμαστε όμηροι για μια ακόμη φορά των διαθέσεων του Εφοπλιστή.
Ένα απέραντο δάσος τα νησιά μας σύμφωνα με του δασικούς χάρτες της Νέας Δημοκρατίας και νέα ταλαιπωρία για τους πολίτες
Ανάστατοι κι έξω φρενών είναι εδώ και λίγες ημέρες οι κάτοικοι των νησιών μας με το μπάχαλο της ανάρτησης των δασικών χαρτών από την κυβέρνηση. Αλαλούμ, παραβιάσεις της νομοθεσίας και ανισοτιμία των πολιτών, χαρακτηρίζει την προχειρότητα με την οποία διαχειρίζεται η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το ΥΠΕΝ το θέμα των δασικών χαρτών.
Οι ανταγωνισμοί για τα κέρδη καθορίζουν τους ρυθμούς παραγωγής και διάθεσης
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν: Ο καπιταλισμός είναι ο πραγματικός και ορατός «ιός»!
«Οσο περισσότερο καθυστερούμε να παρέχουμε εμβόλια, εξετάσεις και θεραπείες σε όλες τις χώρες, τόσο περισσότερο θα αντέξει ο ιός, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα για νέες μεταλλάξεις και η πιθανότητα τα σημερινά εμβόλια να καταστούν αναποτελεσματικά, τόσο δυσκολότερο θα είναι να αντιμετωπίσουν όλες οι χώρες την πανδημία», σημείωσε την περασμένη βδομάδα ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προειδοποιώντας για τις συνέπειες του λεγόμενου «εθνικισμού των εμβολίων».
Ο θαλάσσιος χώρος των Ιμίων, ο τόπος θυσίας των τριών ηρώων Ελλήνων Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση, και Έκτορα Γιαλοψού. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΕΘΑ, STR